Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Ulla - 16 juni 2013 19:00

Trollsländan

 

Några korta dagar finns trollsländan till flyger kring ängarna och står i luften still

Sitter på blommorna och funderar på livet den korta tid hon har tas inget för givet

Hon intar ängens nektar berusas av dess kraft sådan kamp mot tiden nog ingen annan haft

Hon danar runt i solen på spröda vita vingar blott närvaron hon har den evig lycka bringar Hennes tid för kärlek är inte särskilt lång när skymningen sjunker lockar hon med sång

Hon spelade på vingen en tonart av livlighet vad natten sedan bjöd blev sländans hemlighet

När morgonen sågs vakna fanns inte sländan kvar den natten möttes kärlek så sann och underbar

 

Ulf Johansson

 

 

 

 

 

 

 

 

Gokväll !

 

Hoppas du haft en skön söndag.

 

Min har varit skön men har drabbats av en förkylning som jag försöker mota bort,,,gillar inte.

 

Njut av kvällen !

Av Ulla - 16 juni 2013 18:15

Små stunder.

 

Läst på facebook :

 

För en kort stund lägger jag min oro till sidan.

För en kort stund låter jag mina bekymmer få vila.

För en kort stund kan jag se hur allt jag går in i inte tillhör mig.

För en kort stund är jag bara här och nu, låter min uppmärksamhet vila i min andning.

När jag känner hur all oro, alla bekymmer, allt som egentligen inte är mitt får distans kan jag ta ett djupt andetag och kanske känna hur lugnet kommer smygande som en lätt befrielse.

En sådan kort stund kan jag tillåta mig precis när som helst bara för att jag är värd det.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards