Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Ulla - 15 juni 2013 22:45

 

Av Ulla - 15 juni 2013 10:15

Och här är dungen, där göken gol, små töser sprungo här med bara fötter och trasig kjol att plockar dungens bär, och här var det skugga och här var det sol och här var det gott om nattviol. den dungen är mig kär, min barndom susar där.

 

Gustaf Fröding


   

 

Vårt liv är en vindfläkt, en saga, en dröm

En droppe som faller i tidernas ström

Den skimrar i regnbågens färg en minut

Brister och faller och drömmen är slut. * * * Sådant är det…LIVET…Skört.  

 

 

 

Sommarens regn...

 

Att vakna och regnet smattrar mot fönsterbrädan, sovrummet som är svalt från fönstret på glänt, jag känner mys i min själ!

Så var det igår på morgonen efter nattens och morgonens regn.

Eftermiddagen bjöd på sol men hemska vindar.

 

Idag,,,,blåser molnen omkring och solen fladdrar med sin strålar,,,,

Jag känner mig omfamnad av dagen!

 

 

Och önskar er fina som kikar in här en härlig dag!

 

 

Tacksam!

 

❤ Have a H.A.P.P.Y day!!! :)

 

 

Vi "ses"!

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards