Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Ulla - 6 juni 2013 10:00

En dikt av Erik Lindorm är så vacker och rymmer på nåt sätt alla sommarkänslor.

Den fastnade verkligen.

 

"Sommardag"

 

Nu sjunger marken under mina fötter och lekfull vindil blåser i mitt hår, där gnolande och sommaryr jag går en väg med blekta barr och blanka rötter, som solen full med gröna fläckar sår.

Mot skrovlig tallbark fågelnäbbar spika och ludna bromsar brumma mig förbi.

Ur molnen skär en svalsvärms visselskri.

Jag själv är flygstark och jag ville skrika mig hes av glädje för att jag är fri.

Det är så stort att jag får gå på jorden ännu en sommar, full av doft och sken, och bjudas in av varje dikesren till smultronmiddag på de gröna borden och sova ut på någon skuggig sten.

Så tackar jag min jord att jag får vara vid liv, en människa, ett blod, ett jag, ett hjärta, som kan slå med lätta slag och låta sorgsna drömmerier fara som moln i fjärran på en sommardag.

 

Precis så känns det när det är som bäst.

 

Och det är dom stunderna man ska spara på.

 

   

 

Torsdag 6 juni

 

Namnsdag: Gustav, Gösta

 

Nationaldag: Sverige

 

 

 

Hej !

 

Vår Nationaldag...denna onsdag...

 

Vi skall till Lilla Edet utanför Göteborg och hälsa på goda vänner och gosa med deras lille,,,,,lunch i trädgården och bara njuta och ha det bra,,,,

 

Jag är ok denna dag så jag skall inte gnälla sönder er....

 

Vårkram och ha en underbar dag.

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards