Alla inlägg under maj 2013

Av Ulla - 10 maj 2013 07:15

 

 

 

Det förflutna kan vi inte ändra på, glömma eller radera ut Vi får acceptera det

 

 

- OKÄND -

Av Ulla - 9 maj 2013 09:57

  Hej hej,,,,,,,,,,,,fullt upp med svägerskan och hennes väninna,,,,ha en bra dag torsdag vänner skriver mer en annnan dag.........................

Av Ulla - 7 maj 2013 08:45

Tisdag 7 maj

 

Namnsdag: Carina, Carita

 

   

 

Tänk om jag hade ett liv utan en kalender

En dag där jag kunde möta mig själv

Stanna i mitt eget sällskap

Lyssna - vad vill jag?

Vad känner jag?

Uppleva att vara på plats - i sitt eget liv

Stanna en stund - hoppa av från alla sjukdomar

Kanske livet känns och ser ut som en stor tung sten - men tittar jag noga så ser jag något som glittrar, det är de små glädjeämnena, lyckostunderna, de underbara människorna jag möter.... Så livet är också gott, det är mycket gott....det gäller bara att hålla ögonen öppna och sinnet vänligt.

 Så efter en kopp kaffe, på med skorna och ut. En  promenad väntar, och i eftermiddag blir det att möta upp svägerskan och hennes väninna.

 

Innan dess skall jag laga mat,,,ja det är en del att göra...

 

Ha en bra dag min datatid minimeras dessa dagar när svägerskan  och hennes väninna besöker oss,,,,,,

 

Var rädd om dig,,,,,

Av Ulla - 6 maj 2013 08:15

Vilken himmel...♥

 

Sol sol sol,,,,,,

 

 

 

Jag vandrar framåt

På livets snirklande stig

Det går upp och ner Fram och tillbaka

Livet pågår

Lättare till sinnet

Starkare i själen

Gladare i hjärteroten

Maj, månaden, då allting uppstår på nytt..då naturen fullkomligt exploderar växter, djur och människor kastar formligen av sig vintertäcket och suger i sig dofter och framför allt ljus. Vårmånadens och försommaren ljus är för min del nästan det mest magiska med den här årstiden.

 

Minns att någon sagt till mig,,,,,,,,,,,,


 

Så gå dit hjärtat leder dig

Sätt din tro till gudarna

Som styr vad som händer

En dag i sänder

Stannade nog upp ibland

Som rörd utav en varsam hand

Och plötsligt står du framför mig

 

Och gudarna log just när vi fann varandra /Bobby Ljungren, Ingela Forsman, Henrik Wikström 2004 lite märkligt detta att en schlagertext innehåller så kloka ord, har lyssnat på den någon gång men nu hittar jag den inte,,,,

Musiktexter kan ha många fina ord.....

 

 

Idag är det Måndag 6 maj och Namnsdag har Marit och Rita.

 

 

Min  helg har varit bra,,,

 

Lördag,,,,,    

 

Morgonpromenad

Vi hjälpte mamma på förmiddagen med fönstertvätt och hämtade hennes möbler till balkongen och det var hon så nöjd med.

Sedan tog vi oss till stan och flanerade och fikade på café.

Hälsade på ett par kompisar och tjattrade en stund.

Hem och vilade, läste och njöt av dagen.

Gick till en kvarterskrog och åt plankstek och tog en öl till detta.

Promenerade hem igen och intog soffläge med kaffe och likör och slappade resten av kvällen framför tv:n som absolut inget hade att ge så det var ett evigt zappande fram och tillbaka.

 

Söndag,,,,,

 

Sov läääänge,,,,,jag ,,,,,och frukosten väntade när jag äntligen masade mig upp.

En lugn dag,,,promenad,,,,,vila och läsande.

En njutbar dag av all sol.

 

  

 

Men idag är det alltså en alldeles ny dag och ny vecka...

 

Dagen idag...en sol lyser upp en klarblå himmel,,det kommer att bli en fin dag med sol och värme,,,,,

 

Tvättstugan intagen....

 

Handling skall göras...

.....en massa pyssel....för imorgon kommer världens bästa svägerska och hennes väninna på besök och stannar några dagar och det skall bli så roligt......så det kommer att göras en massa.

 

 

   

 

"Den som inte är beredd att förlåta andra förstör den bro han själv en gång måste gå över." Francis Bacon


   

Jag är lika ond som den sämste. Men gud vare tack är jag lika god som den bäste."

Walt Whitman

 

  

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

Av Ulla - 6 maj 2013 06:45

 

Av Ulla - 4 maj 2013 10:00

   

 

Upp o Hoppa !

 

  Godmorgon....

 

Lördag 4 maj

 

Namnsdag: Mona, Monika

 

Imorgon är det,,,,,,,Söndag 5 maj

 

Namnsdag: Erhard, Gotthard

 

Nationaldag: Etiopien

 

Hej,,,nu kör jag helg och hoppas ni får en skön sådan.

 

Skall inte skriva i min blogg på hela söndagen utan på måndag kikar jag in igen nu är det bloggfritt fr.o.m nu till måndag,,,

 

Vilken inledning på månaden maj! Kunde väl inte startat bättre ... så mycket sol och det är varmare. Jag blir alldeles vimsig av denna explosion av färger ... det börjar bli så där riktigt vårlikt grönt överallt,,,,

 

Tog en uppfriskande promenad nu på morgonen. Fågelkvitter hördes. Härligt i luften, lite kyligt men helt ok, sol från en blå himmel till att börja med. Det dök upp lite moln, men det ser ändå lovande ut för dagen. Kanske det skulle komma regn,,,,

 

Nu ska jag bara hålla i och ta mina promenader, jag känner hur gott de gör för både kropp och själ. Förhoppningsvis kan det också visas sig lite på vågen, så småningom;)

 

Nu skall jag och maken ha en skön dag med allehanda ting här skall inte grejas hemma någonting.

 

Vi skall bara vara och njuta och ha det bra denna helg,,,,,

 

 

Njut av din lördag och söndag,,,,,,

 

Fånga dagen och ljuset !

 

   jag lever på hoppet som vanligt,,,,,,livet pågår,,,,,

 

   

 

När vi på djupet möter det vi har undvikit då öppnar vi upp för läkande och förändring

- ALYSSA NOBRIGA -



Den som står på tå står ostadigt  - OKÄND -

 

 

 

 

 

 

"Bara den ovetande blir arg.

Den vise förstår."

 

Indiskt ordspråk

 

 

 

Njut av våren och ha det så bra,,,,

Av Ulla - 3 maj 2013 21:38

Smärtan du känner i dag är styrkan du känner i morgon

 

- OKÄND -

Av Ulla - 3 maj 2013 21:37

HA TILLIT.


 

Tro på den mänskliga hjärnans ofattbara kraft.

Att göra någonting som gör skillnad.

Att arbeta hårt.

Att skratta och hoppas.

Lata kvällar.

Trogna vänner.

Tänk på alla saker som kommer att korsa din stig under det här året.

Att börja med någonting nytt ger hopp om någonting stort, ALLT ÄR MÖJLIGT.   -

 

 

FÖRFATTARE OKÄND -

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards