Alla inlägg under maj 2013

Av Ulla - 15 maj 2013 19:27

 

 

 

 

 

Som jag väntat på ett helgon Jag har väntat så Som ett smycke Jag förlorat och aldrig återfår Barnet är nyfött Blottat och bart Jag skriver utan ord, I en bok med blanka sidor Som ett sandkorn Som en flinga Alabasterblek Som en droppe Faller ljudlöst När jag inget vet Hela mitt minne har suddats ut Och här finns ingenting utom en bok med blanka sidor.

 

 

 

~ En av Peter LeMarcs underbara texter. ~

Av Ulla - 15 maj 2013 10:00

Då och då kommer jag in i ett inspirationsmoln.

Jag försöker insupa alla idéer och intryck.

Men jag blir så yr.

Plötsligt blir jag bara så modfälld.

Den där glättiga ytan, orden som jag försöker gaska upp mig med blir fel.

Det slutar nästan alltid på samma vis.

Jag försöker bryta mina insnärjda vanor.

Men jag fastnar på vägen.

Snubblar på målsnöret.

Och så sitter jag där igen.

Nya tag, alltså.

 

Börjar om igen.

 

Onsdag i alla fall,,,,vädergudarna visar blåst, sol,,,,men det är mörkt på himlen,,,,stundtals,,,

 

Sjukgymnastik för både mig och maken,,,,,Mer,,,ja vi får se vad det blir....

 

Ha en bra dag,,,

 

 

,,,tänk på att . . . det är de där små dagliga händelserna som får livet att bli så speciellt,,,,

Av Ulla - 15 maj 2013 08:00

 

Av Ulla - 14 maj 2013 22:30

 

 

"När nattens alla ledljus tänds och glittrar över stan lanternor för en värld som valt att vaka, när mörkret ändå sänker sig som bokslut över dan och vilan sveper in mig i sitt lakan. Då ber jag, Gud, förnyare, förnya mig till liv, förnya mig för morgondan, för mening och motiv och låt en fredens duva få ett rede i min bädd, för mötet, varje tjänst i morgon gör mig förberedd."

 

(Dagbön- Tomas Boström 2007)

Av Ulla - 14 maj 2013 18:46

   

 

När solen värmer och syrenen doftar...och livet är påtagligt.

Förunderligt vackert, närvarande.

Påminnelse om det väsentliga, det som är viktigt.

Allt ska bli bra!

Så ofta glömmer vi dagen idag, för alla dagar som varit och de som kommer.

Men det föränderliga livet lär mig varje dag att se dagen och ögonblicken....varje stund blir värdefullare för att det just är denna stund.

Dagen idag har varit regnig men på eftermiddagen började det stråla igen, ljuvligt.

Maken kom hem på förmiddagen.

Jag har aft hemsk yrsel och värk denna dag och migrän,,,det var inte kul men nu är det lite bättre och ser fram mot morgondagen som kommer att bli ännu bättre.

Att vara hemma är skönt när man inte mår bra.

Hemma är en plats där du kan vara dig själv.

Hemma är trygghet, samtidigt en plats för utmaningar.

När du är hemma, så vågar du.

Hemma lär du dig.

Har du ett hem så kan du också resa bort.

För du vet att hemma alltid finns.

En trygghet som gör dig modig.

Hemma är inte ett hus eller en speciell plats, hemma är mer av en upplevelse, känsla - en visshet om att höra till och passa in.

Hemma är bra att vara när livet inte är så bra.

 En mjuk känsla sprider sig, blir en plats där mina läppar ler, blir ett lugnt rum, som bara jag ser. Som en sommarfjärils fladdrande, ihop med värmen viker mörker för ljus, jag bygger lyckliga rum i mitt hjärtas hus.

 

 

Vill inte verka gnällig för jag vet att det finns människor som har det riktigt tungt i livet, men till och från får jag sån jäkla värk i ,,,,,,, ja hela kroppastollen och blir så otroligt trött:(

Det är bara,,,,,det är bara för mycket med allt.

 

Oj kära nån vilket liv det blev ute,,,,, Tyvärr kan jag inte förmedla koltrastens sång, han sjunger (dom kanske är rätt uttryckt) så jag nästan får örsprång:))

Vilken musik att lyssna till när balkongdörren står öppen.

 

 

 

KvällsCitat

 

"Ibland tror jag att det säkraste bevis för att intelligenta varelser existerar någonstans i universum är att inga av dem försökt kontakta oss."

 

källa: Kalle & Hobbe

 

 

Önskar dig en skön kväll och nu skall jag umgås med min lilla gubbe ,,,dricka te och rostat bröd,,,,,,osså skall vi se på tv.....

 

Imorgon är det en ny dag igen,,,,,

 

 

Av Ulla - 14 maj 2013 18:45

”Fråga inte dig själv vad världen behöver. Fråga dig själv vad som väcker dig till liv och gör sedan det. För vad världen behöver är människor som verkligen har vaknat till liv.” - Harold Whitman

 

”Jag undrade alltid varför inte någon gjorde något åt det; tills jag insåg att jag var någon.” - Lily Tomlin

 

 

”Om du inte tror att varje dag är en bra dag, så pröva bara att missa en.” - Cavett Roberts

 

 

”Jag försöker inte dansa bättre än någon annan. Jag försöker bara dansa bättre än mig själv.” - Mikhail Baryshnikov

Av Ulla - 14 maj 2013 17:00

 

 

 

”Ingenting är så talande som tystnaden.”

 

Maeterlinch

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards