Alla inlägg under maj 2013

Av Ulla - 26 maj 2013 09:45

 

   

 

 

”Nog är det underbart att ingen behöver vänta ett enda ögonblick på att göra något för att förbättra världen.”

 

Anne Frank

 

 

 

 

.

      GRATTIS ALLA MAMMOR,,,

 

Denna söndag blir det tidig middag hos mamma med kära syster och hennes man.

 

Ha en fin dag alla !

Av Ulla - 25 maj 2013 18:40

Det måste vara exceptionellt mycket Vitsippor ute i Naturen i år!?!

Jag har då aldrig sett maken till detta HAV av vita små stjärnor som breder ut sig i stort sett överallt!

Därför var det också med gott samvete jag skördade en liten bukett från Moder Natur att njuta av i Hemmets lugna vrå idag under min lilla promenad.

Tror INTE Hon tar illa upp, utan Hon delar nog istället med sig av glädje!

Och glad BLIR man onekligen av dessa små Sötnosar!

Som en mjuk inbjudande bädd… Min bästa tid är NU!

Jag ÄLSKAR bara denna tid vi kallar VÅR, när Naturen spirar, när allt vaknar till LIV igen och när man ser att allt är på väg att grönska och blomstra igen efter en lååång vinter.

Den bästa tid är NU – helt klart, utan kompromisser. Så ÄR det! =D

 

 

 

 

 

Denna dag har varit så fin,,,solens strålar och härligt varmt men det har blåst som bara den men vad gör det i dessa grönskande vårtider.

 

Vi har haft en fin dag.....med promenader, fika på balkongen, prat ute med grannar inte alla som tycker om att vi skall flytta....men det skall vi.

En riktigt skön dag med andra ord.

Nu har vi slagit oss ner vid vars en dator och kollar läget så att säga sedan blir det en god macka ett glas öl och tvtittande.

 

Hoppas du haft en fin dag denna lördag.

Av Ulla - 25 maj 2013 08:00

 

   

 

”Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.”

 

 

Kinesiskt ordspråk

 

 

 

 

 

 

 

DAGARNA GÅR OCH GÅR OCH VI MED DOM...

 

LIVET PÅGÅR.....

 

 

 

 

 

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 

Jag önskar dig en vacker dag...

 

En dag som får ditt hjärta att känna välbehag..

 

Jag önskar dig allt det finaste du kan få...

 

 

Kramizar med massor av värme...

 

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Av Ulla - 24 maj 2013 20:00

 



Av Ulla - 24 maj 2013 17:45



  


Det obegripligt stora får plats i ett frö, en prick och alla evigheter finns med i ett ögonblick.

I ögat sammanstrålar vad i en mänska är och den som själv är seende kan se att Gud är där.

 

Margareta Melin

Av Ulla - 24 maj 2013 09:00

 

 

 

   

 

Gomorron underbara bloggvänner !

 

Hoppas att ni har sovit lika gott som jag. Har sovit som en prinsessa eller som en gris kanske. Låter bra som prinsessa men enligt maken så har jag låtit som en gris..

 

Vilken lyx när solen strålar från klarblå himmel och fåglarna kvittrar ,,,

 

Åhhhh vad härligt med f.r.e.d.a.g Eller hur ? Men jag gillar alla dagar sedan jag började vara hemma men fredag är speciell.

Har njutit av en god kopp kaffe ,,,mmm,,,från min nya kaffemaskin,,,även maken naturligtvis. Frukosten bestod av vaniljyougurt, macka med skinka tomat och gurka, lite fruktsallad och den goda koppen kaffe.

 

När våren , och snart sommaren, är här ska man väl vara glad och pigg och sprudla i kroppen?! Jag är glad, jätteglad och älskar den tiden som är nu. Men... jag är så trött och har sån fibrovärk. Jag läser runt på era bloggar hur pigga ni är och fixar o grejar både högt och lågt. Men jag känner bara en stor trötthet. Det är jobbigt att greja, det är jobbigt att fixa, det är jobbigt att träna, det är jobbigt att göra allt. Min startsträcka är så lång att det kan ta en halv dag innan jag kommer ut ur garderoben. Jag har hur mycket som helst att fixa, men ingen ork. Trodde att jag när väl varit på Lungonkologen så skulle jag sprudla av allt. Men det gör jag inte....Är det trötthet eller lathet tro ? Oroande trötthet tycker jag. Tror dock att oron har släppt till nästa gång då jag skall tillbaka till onkologen. För att vara sjuk så mår jag ganska bra,,,så det så,,,,

 

Gårdagen gick bra,,,mamma var nöjd med sin handling och lite fixande hemma efter det drack vi kaffe hos mamma.

 

Vi körde snabeldragaren några varv när vi kom hem och vilade och läste och glodde på tv.

 

  Idag ....

 

Fredag 24 maj

 

Namnsdag: Ivan, Vanja

 

Nationaldag: Eritrea

 

Min pappa hette Ivan,,,,

 

Denna dagen skall vi ut och handla frukt och grönt som är helt slut nu.

En tripp till Kapp Ahl för min del.

Sedan skall jag på massage,,,gött.

Sedan får jag se om jag orkar med lite pysslande hemma.

Ikväll blir det Let´s Dance.....

 

 

Nä nu är det dags att snurra vidare :)

 

Hoppas ni får en fin dag ni som tittar in!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      



  

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna fredag och  helg var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

Av Ulla - 23 maj 2013 09:15

   

 

 

 

 

 

 

Utan vänner har du ingenting!

Det var en gång en liten pojke som lätt blev arg. Hans pappa gav honom en näve full med spik och sa till honom att varje gång han blir arg ska han gå bakom huset och slå i en spik i staketet. Första dagen slog pojken in 37 spikar. Efter några veckor lärde han sig kontrollera sin vrede och antalet islagna spikar minskade hela tiden. Han märkte att det är lättare att behärska sin vrede än att slå in spikar i ett staket. Slutligen kom den dagen då pojken inte blev arg en enda gång. Han sa det till sin pappa och denne föreslog honom att dra ut en spik från staketet varje dag han inte blir arg alls. Dagarna gick, och efter en tid kunde pojken tala om för sin pappa att det inte fanns en enda spik kvar i staketet. Då tog pappan pojkens hand och ledde honom till staketet. Där sa han till honom : "Det var bra gjort, min gosse, men titta på alla dessa hål. Det här staketet blir aldrig mera som det har varit. När du säger något i vredesmod lämnar det just sådana här ärr. Som om du skulle sticka in en kniv i en människa och dra ut den igen. Det spelar ingen roll, hur många gånger du ber om förlåtelse, skadan är redan skedd. En skada orsakad av ett ovänligt ord gör lika ont som ett fysiskt slag. Vänner är i själva verket väldigt sällsynta ädelstenar. Dom gör dig glad och stödjer dig i allt. Dom lyssnar till dig när du har bekymmer, berömmer dig och är alltid redo att öppna sitt hjärta för dig. Visa för dina vänner hur mycket du bryr dig om dem.

Enda sättet att få vänner, är att vara en.  

 

   

 

 

Torsdag den 23 maj

 

Namnsdag har


Desideria, Desirée

 

Denna dag är en mammahjälpardag,,,handling o lite annat.

Oxå blir det en massa tjat.

 

Annars inget på programmet....

 

  Ha en bra dag !

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards