Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Ulla - 28 maj 2013 19:45

 

Av Ulla - 28 maj 2013 19:02

 

 

 

 

En droppe droppad i livets älv har ingen kraft till att flyta själv

Det ställs ett krav på varenda droppe - hjälp till att hålla de andra oppe!

 

Tage Danielsson

Av Ulla - 28 maj 2013 19:00

 

Då flög en vind från havet in med lockande musik, en mumrik spelar på sin flöjt i sömnig sommarvik, nån kappsäck har han aldrig haft och aldrig trånga skor, han vandrar på den gröna äng där inga sorger bor.

Men vem ska trösta Knyttet och förklara att en sång är bättre än en kappsäck ifall vägen är för lång…

 

-Tove Jansson -

Av Ulla - 28 maj 2013 17:30

 

 

Har du lämnat en blomma?

 

Har du lämnat en blomma idag i form av ett gott ord.

Har du låtit din sol stråla över dina medmänniskor?

Eller har du lämnat tistlar och törnen i form av vassa ord, och låtit regnet falla ner.

Vi måste visa mera ömhet för varandra strö blommor omkring oss och ha ett gott skratt så att solen lyser.

 

Av: Wilhelmina Schedin.

Av Ulla - 28 maj 2013 10:00

För ett ögonblick svindlade tanken om att kunna ”fånga vinden” och låta sig föras med den mot ett okänt mål,,,så tänkte jag på den promenad jag gjorde tidigare idag,,

Jag känner livet inom mig, som farbror Nilsson (Allan Edwall) i Madicken sa.

Funderar mycket under mina promenader,,,en massa konstigheter kan det bli,,,hmm,,,,

Tänk om man hade en egen måne att sitta och dingla med fötterna på. Så skönt det skulle vara…..där skulle man sitta och tänka och fundera bäst man ville.

Varför skall man behöva tänka o fundera så mycket,,,,, Det gäller att ta vara på livet här och nu för nuet är det vi säkert vet……Varje sekund Du ältar det förflutna…är en sekund Du stjäl från Din framtid.,,,och jag vet att jag ältar stundtals,,,varför,,,hur,,,men ,,,,,vad,,,!!!??? .

 

Varje minut som du låter dina problem få all uppmärksamhet ger dig en minut mindre för att hitta lösningar- av Robin Sharma ………om framtiden vi inget vet dock kan vi försöka påverka.

 

Ett ordspråk säger Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv Att leva är inte tillräckligt. Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha!

 

Jaha detta inlägg vart en salig blandning,,,,,,,,,

 

En fundering till,,,,haha jag är inte klok,,,, Ibland funderar man vad man har så kallade vänner till. Är inte ordspråket—— tjänster o gentjänster!!!??? Men det funkar ju ALDRIG tycker jag. Man ska bara ge tjänster…..=(( Då är man förbannat bra Kanske är dom inte vänner dom man tror sig är sina vänner. Funderat ett tag på detta. Men kommer säkert aldrig att få ett svar.

 

DET GÄLLER INGEN HAR PÅ BLOGGEN UTAN DETTA ÄR MINA FUNDERINGAR

 

 

  Men kära ni idag är det,,,,

 

Tisdag 28 maj

 

Namnsdag: Borghild, Ingeborg

 

Nationaldag: Azerbajdzjan

 

Väder även denna dag,,,,,,regn o rusk,,,,

 

.....värkande men ändå pigg....

 

Tvättstugan på förmiddagen och sedan skall jag på träning...pustar redan...  

 

 

Hoppas Du får en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards