Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Ulla - 21 maj 2013 09:46

 

 

 

 

Tisdag 21 maj

 

Namnsdag Conny Konstantin

 

 Hello !!!!!!

 

Tänk vad lite sol, värme & så lite regn kan göra underverk där ute i naturen...så grönt och skönt det nur är,,,,

 

Vädret kan inte bestämma sig denna dag....ömsom sol och moln far omkring jag det blåser,,,,inte klaga på vädret,,,,

 

 

 

Natten blev lång. Värken höll mig vaken och så gav jag upp och gick upp tidigt.

 

Livet är som en cykelslang. I bland går luften ur. Måste då hitta rätt verktyg för att kunna fylla på luft. Men vara försiktig så inte däcket smäller. Lära sig att stoppa i tid för att få en bra balans.

 

Men varför klaga när Det är så mycket våld och elände runt om i världen så man börjar fundera vart världen är på väg med oss . Grymheter och jäkelskap rapporteras det om dagligen ... Vi tror att det är värre nu än det var förr men om det tvistar de lärde och jag tänker inte fundera över det för jag är alldeles för okunnig för att kunna hävda varken det ena eller det andra ...

 

 

Maken har varit och besiktigat bilen och det gick bra.

Jag har tvättstugan men nu är det på tork.

 

 

Vad dagen har mer att ge,,,,ja vi röjer och pysslar,,,,,och skall ge oss ut på promenad så småningom,,,,,

 

 En kopp till bara så kör vi igång igen,,,,

 

 

 

Mät inte bergets höjd förrän du nått toppen. Då ska du se hur lågt det var.

- Dag Hammarskiöld

 

 

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

 

~ Søren Kierkegaard

 

 

 

Tack för att ni tar er tid och kikar in hos mig ,,

 

♥♥♥♥

 

Kram och ha en bra dag denna tisdag,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards