Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Ulla - 19 maj 2013 08:45

 

 

 

 

 

 

 

   

 

Söndag 19 maj

 

Namnsdag: Maj, Majken

 

Pingstdagen !

 

Ny dag igen.

 

Värmen igår var stundtals väldigt het.

 

Det var en lugn dag,,,,med sol, åska och lite regn ...på kvällen hade vi ett par kompisar på besök,,,,och tittade på Melodofestivalen.

 

Och hockey var det på dagen,,,Sverige vann,,,och det spelas ikväll igen.

 

Denna dag skall vi besöka ett par bekanta som vi aldrig besökt tidigare utan bara pratats vid utomhus,,,dom bor i radhus i vårt område och idag har dom bjudit hem oss på fika. Trevligt tycker vi.

 


Oxå lite klokord även denna dag.

 

”Acceptans är att släppa allt hopp om att det förflutna skulle kunna vara annorlunda.” ”Jämför dig inte med andra. Ty du är en härlig och enastående varelse. Sätt dina egna vackra fotspår i snön.” Barbara Kimball ”


Du befinner dig i en pågående process av att bli, växa och utvecklas i riktning mot de tankar du tänker. Vilka är de?” Brian Tracy


”Den verkliga upptäcktsresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon.” Marcel Proust

 

Nu hopppas jag att du njuter av din dag ,,,Fånga dagen,,,,

 

Vårkram,,,

 

ps. imorgon fyller jag år,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards