Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Ulla - 15 maj 2013 19:29

Om jag vill lyckas med att föra en människa mot ett bestämt mål, måste jag först finna henne där hon är och börja just där. Den som inte kan det lurar sig själv när hon tror att hon hjälper andra. För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än vad han gör, men först och främst förstå det han gör. Om jag inte kan det så hjälper det inte att jag kan och vet mera. Vill jag ändå visa hur mycket jag kan så beror det på att jag är fåfäng och högmodig och egentligen vill bli beundrad av den andre istället för att hjälpa honom. All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den jag vill hjälpa och därmed måste jag förstå att detta med att hjälpa inte är att vilja härska, utan att vilja tjäna. Kan jag inte detta så kan jag inte heller hjälpa någon.”

 

 

Søren Kierkegaard

Av Ulla - 15 maj 2013 19:27

 

 

 

 

 

Som jag väntat på ett helgon Jag har väntat så Som ett smycke Jag förlorat och aldrig återfår Barnet är nyfött Blottat och bart Jag skriver utan ord, I en bok med blanka sidor Som ett sandkorn Som en flinga Alabasterblek Som en droppe Faller ljudlöst När jag inget vet Hela mitt minne har suddats ut Och här finns ingenting utom en bok med blanka sidor.

 

 

 

~ En av Peter LeMarcs underbara texter. ~

Av Ulla - 15 maj 2013 10:00

Då och då kommer jag in i ett inspirationsmoln.

Jag försöker insupa alla idéer och intryck.

Men jag blir så yr.

Plötsligt blir jag bara så modfälld.

Den där glättiga ytan, orden som jag försöker gaska upp mig med blir fel.

Det slutar nästan alltid på samma vis.

Jag försöker bryta mina insnärjda vanor.

Men jag fastnar på vägen.

Snubblar på målsnöret.

Och så sitter jag där igen.

Nya tag, alltså.

 

Börjar om igen.

 

Onsdag i alla fall,,,,vädergudarna visar blåst, sol,,,,men det är mörkt på himlen,,,,stundtals,,,

 

Sjukgymnastik för både mig och maken,,,,,Mer,,,ja vi får se vad det blir....

 

Ha en bra dag,,,

 

 

,,,tänk på att . . . det är de där små dagliga händelserna som får livet att bli så speciellt,,,,

Av Ulla - 15 maj 2013 08:00

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards