Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Ulla - 13 maj 2013 18:40

Varje grässtrå, varje blad och varenda liten blomma är ett hoppets tecken.

 

Richard Jefferies

 

  

 

Kvällshälsning,,,,

 

Dagarna går... ... liksom kvällarna, väldigt fort ibland. Framför allt då man har skoj. Solen har lyst med sin frånvaro här i dag, men vad gör det! Solen lyser inne...ha ha Det har regnat men det behövdes. Förmiddagen bjöd på lite sol så den har visat sig. Jag har varit ute på vift hela dagen,,,,först en runda på stan sedan kom sonen och fikade sedan åkte vi till ett köpcentrum och strosade omkring så gjorde sig hungern påmind och vi åt en sallad till lunch. En trevlig stund med sonen. Hemma igen så …. Tvättade,,läste,,drack kaffe,,,vek tvätt och strök,,,pratade med mannen,,,läste lite till,,,nu skall jag ta en macka och en balja te och titta på tv om en stund.

Det har varit en bra dag,,,,,

 

 

 

Det är många som drömmer om att det ska ske något stort och spännande. Att vinna massor av pengar, hitta det perfekta jobbet/huset, göra jorden runt resan, finna den stora kärleken, uppleva spänning och vara framgångsrik - leva ett ovanligt liv. Samtidigt så är det så många i vår värld som just i denna stund bara har en önskan - "Att få leva ett vanligt liv" Men kanske det är så att det vanliga har blivit ovanligt och sällsynt...och därför så värdefullt.Vilken dröm är viktigast?

Min dröm är att få vara frisk och kunna arbeta,,,,men det skulle inte vara dumt att vinna en amssa pengar,,,,men jag vill vara frisk,,,,,allra helst,,,,

 

Vad är din dröm,,,???

 

 

 

 

 

Det obegripligt stora får plats i ett frö, en prick och alla evigheter finns med i ett ögonblick.

I ögat sammanstrålar vad i en mänska är och den som själv är seende kan se att Gud är där.

Margareta Melin

 

Ha en skön kväll,,,,,

Av Ulla - 13 maj 2013 18:36


 

 

 

I VÄNTAN PÅ LIVET... Ibland känns det så, att jag bara väntar, på bättre tider....Jag tror hela tiden att det skall bli bättre,,,,,är det kanske därför jag alltid lever på HOPPET,,,

Av Ulla - 13 maj 2013 18:35

 

 

Så bra att du är du, och att jag är jag.

Tänk så viktigt att vi är den vi är.

Det är precis lagom, att det bara är en av mig och en av dig.

Kan bli lite mycket om det hade varit flera av mig tänker jag.

Av Ulla - 13 maj 2013 08:45

 

 

“Var inte rädd för avståndet mellan dina drömmar och verkligheten. Om du kan drömma något, kan du också förverkliga din dröm.”

 

( Belva Davis)

 

 

   

 

Med kraft o sol i blick.

Välkomnar våren och solen.

Tänk vad skönt med dessa ljusare tider.... Kan inte annat än att le och erkänna att höst o vinter är inte min melodi. Men det är klart höstfärgerna är vackra och den första snön,,,,

Våren börjar på göra sin entré mer och mer i Sverige nu, i olika hastighet med tanke på att det är sådant avstånd mellan norra och södra Sverige. Ser vårtecken varje dag nu. Tanken på sommarkläder och sommaren får mig att le en aning extra, hur skönt är det inte att ha på sig lite lättare kläder och mer färgglatt och man kan inget annat än längta extra efter sommar och värme i denna skrivande stund.

Den här veckan ska jag hinna med livet….

Jag är en ”drömmare/tänkare / funderare” en sådan person som tänker mycket, händelser som jag kan tänka sönder och analysera allt i detalj, jag letar efter en förklaring och vill gärna förstå. Jag går in i djupa och filosofiska tankar med mig själv och jag anser att tänka är att samtala med sig själv. Jag är ändå den som letar efter det positiva i allting, min tanke är alltid… ”Det kunde ha varit värre” Jag gråter liksom alla andra…. Men, de som har sett mig gråta är få, jag gör det helst i min ensamhet. Ibland kan man dock inte styra sina tårar… ! Sällan jag ber andra om hjälp, jag är mer den som ”jag kan själv” även om det är något jag aldrig har gjort i hela mitt liv så ger jag mig ändå in i leken och envist beslutar mig för att fixa det. Med andra ord, jag kan bra vara enveten om jag har bestämt mig för något.

 

Tar fram Mark Levengood’s bok ”Hjärtat får inga rynkor”  i min hand..Jag bläddrar och läser ett stycke i boken och skrattar.. han är bara för go. Ja jag sorterar de böcker som finns skänka,,,behålla. Men denna bok behåller jag.

 

  Ja MÅNDAG och ny vecka,,,,,idag tar jag mig en tur till stan sedan blir det tvättstugan.

 

Ja så blir det...

 

Ha en bra dag!!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards