Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Ulla - 12 maj 2013 19:58

”En pessimist är en person som gör sina möjligheter till svårigheter och en optimist är en person som gör sina svårigheter till möjligheter.” - Harry Truman

 

”Framgång är att gå från ett misslyckande till ett annat med oförminskad entusiasm.” - Winston Churchill

 

”Sinnen är som fallskärmar. De fungerar bara som de ska när de är öppna” – Sir James Dewar

 

”Ingen pessimist upptäckte någonsin stjärnornas hemligheter, seglade till oupptäckta kontinenter eller öppnade nya dörrar till den mänskliga viljan.” - Helen Keller

 

”Vår bakgrund och våra omständigheter må ha påverkat vilka vi är, men vi är nu ansvariga för vilka vi vill bli i framtiden.” - Barbara Geracci

 

”Du kan inte lyckas helt på egen hand. Det är svårt att hitta en rik och lycklig eremit” - Jim Rohn

Av Ulla - 12 maj 2013 19:31

 

 

”Fantasi är viktigare än kunskap”

 

Albert Einstein

Av Ulla - 12 maj 2013 19:00

 

 

  Le,,,,  Sjung,,,,,,,,,,,,,  Skratta,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  Beröm.....

 

 

Le Ett leende gör inte bara andra glada, det har också ett positivt inflytande på ditt eget humör. Även om du tvingar fram ett leende påverkar det ditt undermedvetna positivt. Att le fungerar även när du pratar i telefonen. Även om det inte syns så "hörs" ditt leende i andra änden. 

 

Sjung Att sjunga sänker blodtrycket, ökar lungkapaciteten och minskar stress. Och, (ha ha), om det inte låter allt för illa, som i mitt fall!hi hi), kan få andra på gott humör. 

 

Skratta Det är sunt och smittar oftast av sig på andra. Ett riktigt gott skratt frigör endorfiner som förbättrar ditt humör, lindrar smärtor och får dej att må bra. Ett skratt stimulerar även ansiktsmusklerna och ökar blodflödet

 

Beröm Om någon gör något du tycker är bra, berätta det för dem. Beröm! Ofta blir berömmet återgäldat - om inte annat med ett leende, som både smittar och gläder. Man hjälper till att sprida positiva ord. Och kanske är just de orden väldigt värdefulla för den som får dem. De är kanske det enda beröm de fått på mycket länge. 

 

 

Delar av den här tänkvärda texten hittade jag bakom paketet på frukostflingorna. Tyckte de var så bra att jag ville sprida dem vidare. 

 

Le, sjung, skratta och beröm!

 

 

  Varmt tack alla ni för alla fina kommentarer som ni ger mig och jag kanske får.

Av Ulla - 12 maj 2013 07:45

 

 

Söndag 12 maj

 

Namnsdag: Charlotta, Lotta

 

 

 

 

 

 

Livet är som en cykel - slutar man trampa faller man av

 

- OKÄND -

 

  

 

Hej !

 

Så har även denna söndag börjat och jag njuter av min ensamhet.

Men det är tomt.

Men maken har det bra hos sin syster......han behöver komma bort från mig ibland..

 

Idag skall jag gå till kyrkan på gudstjänst och kyrkkaffe. För att jag vill,,,

 

Mer ?

 

Ja jag vet inget just nu men det blir säkert en bra dag.

 

 

Sen vill jag bara säga en sak i fall ni missat...I morgon börjar en ny vecka...Yiiiieeehaaaaa!!!

 

 

Känner att nu när jag snart är sextio år så orkar jag inte bry mig om vad andra människor tycker alla gånger...eller tänker och funderar på.

 

Vad jag vet så lever man bara en gång så världen får leva med mig och mina exter och konstigheter och tankar och funderingar.

Alltså luktar och stirrar jag hur mycket jag vill på det jag tycker om;)

Dessutom skriver jag vad jag VILL,,,,,och du behöver inte läsa och lämna dumma kommentarer.

 

Hoppas du får en fin söndag.

 

Var rädd om dig !

 

Fånga dagen !

 

Fånga ögonblicket!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards