Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Ulla - 3 maj 2013 21:38

Smärtan du känner i dag är styrkan du känner i morgon

 

- OKÄND -

Av Ulla - 3 maj 2013 21:37

HA TILLIT.


 

Tro på den mänskliga hjärnans ofattbara kraft.

Att göra någonting som gör skillnad.

Att arbeta hårt.

Att skratta och hoppas.

Lata kvällar.

Trogna vänner.

Tänk på alla saker som kommer att korsa din stig under det här året.

Att börja med någonting nytt ger hopp om någonting stort, ALLT ÄR MÖJLIGT.   -

 

 

FÖRFATTARE OKÄND -

Av Ulla - 3 maj 2013 19:26

Ta emot

En sak som jag är bra på är att ta emot saker.

Om någon vill ge mig något så säger jag inte nej.

Jag säger tack.

Jag ger gärna bort saker själv.

Jag hjälper gärna till.

Däremot har jag väldigt svårt för att be om saker, men det är en annan femma.

Av Ulla - 3 maj 2013 11:10

Är du lycklig, väl, så gläd ditåt din lycka med en var, och ju mer du delar med dig, desto mera har du kvar.

 

Esaias Tegnér

 

Torsdag,,,torsdag och ännu mera torsdag eller vad är det för dag,,,,,FREDAG. Godagens yxskaft. Trodde att det var måndag idag. Vågar jag tro att jag mår lite bättre? Jag har börjat prata med människor igen. I alla fall lite mer. Häromdagen gick jag för första gången på jag vet inte hur länge en promenad på ett för mig alldeles nytt ställe. Jag märkte till min både glädje och överraskning att nyfikenheten hade återvänt. Jag njuter av de små godbitar jag lyckas hitta. Och hoppas… Att öka sin energi gör jag genom att meditera och andas lugnt samtidigt. Det gäller att ge kroppen den energi som den behöver. En blandning av syre och koldioxid. Det får vi när vi djupandas. Den enklaste övningen gör du på ett kick. Sitt i en stol. Ta ut händerna åt sidorna och andas samtidigt in djupt. Ta tillbaka händerna framför dig och håll i hop händerna och andas ut långsamt. Upprepa. Det är skönt för hela kroppen och man mår så bra av detta. Det kan du göra när du sitter ute på balkongen/uterummet så som jag gör. Men vädret måste tillåta det först naturligtvis. Då får du frisk luft samtidigt och lungorna blir glada! Just nu längtar jag så obeskrivligt mycket efter värme och grönska. Jag längtar så jag har svårt att finna ord.

 

Vi som har fibro ,,,,,Minnet vid fibromyalgi,,,, Har märkt att hjärnan liksom tar en kaffepaus då och då? Det tyckte jag Lill Lindfors sa så roligt en gång i en interjvu att nu har de kaffepaus igen däruppe då får jag vänta tills de är klara. Så brukar jag också tänka och vips kommer det man tänkt men inte lika fort som förr. Känns det igen ? Att leva som känslig,,,,,Det är en stund upp och en stund ner. Oro för mina sjukdomar, oro för det mesta och alla mina sjukdomar är just i anstormning vilket är jobbigt det är liksom alla på en gång nu. Fibron är dålig. Lungkapaciteten är frustrerande. Magen är kass har pusch down crash prutt eller nåt. Migränen lurar i vassen. Yrslar omkring. Allerginyser oxå lite annat här och där.

Nää inte klaga,,,,våren är här.

 

Gårdagens undersökning på sjukhuset gick bra även om jag tyckte att det var obehagligt.

 

Men idag är det en ny dag.

 

Har varit på Vårdcentralen på provtagning, handlat och nu har vi intagit tvättstugan.

 

Nu kommer sonen med lunch till oss vid tolvtiden,,,trevligt ,,,vi är nyfikna på vad.

 

En bra dag kommer det att bli.

 

Hoppas du får eller har en bra dag.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards