Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Ulla - 1 maj 2013 16:55

 

 

Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye.

 

Miss Piggy

Av Ulla - 1 maj 2013 16:45

 

 

A thing of beauty is a joy for ever: Its loveliness increases; it will never Pass into nothingness; but still will keep A bower quiet for us, and a sleep Full of sweet dreams, and health, and quiet breathing.

 

 

Ur John Keats Endymion

Av Ulla - 1 maj 2013 10:00

   

 

Onsdag 1 maj

 

Dagen: Valborg

 

Nationaldag: Marshallöarna

 

 


Sköna maj, välkommen till vår bygd igen!

Sköna maj, välkommen, våra lekars vän!

Känslans gudaflamma väcktes vid din ljusning; jord och skyar stamma kärlek och förtjusning; sorgen flyr för våren, glädje ler ur tåren, morgonrodnad ur bekymrens moln.

Blomman låg förkolnad under frost och snö; höstens bleka vålnad, gick hon nöjd att dö. Vintern, härjarns like, som föröder nejden och i skövlat rike tronar efter fejden, satt med isad glaven segrande på graven, dyster själv och mörk och kall som den.

Inga strålar sänktes på vår morgon ner, ingen daggtår skänktes nordens afton mer, tills, av svaner dragen, maj med blomsterhatten göt sitt guld i dagen, purpurklädde natten, vinterns spira bräckte och ur lossat häkte kallade den väna Flora fram.

Nu ur lundens sköte och ur blommans knopp stiga dig till möte glada offer opp.

Blott ditt lov de susa, dessa rosenhäckar, till din ära brusa våra silverbäckar, och med tacksam tunga tusen fåglar sjunga liksom vi: Välkommen, sköna maj!

av,,,,Johan Ludvig Runeberg

 

 

 

Hej på er denna dag !

 

 Vackra maj!  När jag slog upp ögonen i dag, den första vackra dan i maj, såg jag att vinden har stillnat och en klarblå himmel hänger över oss och mitt i alltihopa lyser moder sol. Just nu har vi 7 grader och det lär bli varmare i eftermiddag.

 

 

Det har blivit grönare....ute alltså.

 Hoppas du hade en fin Valborgsmässoafton.

Vi hade ett par vänner på lite mat och det var trevligt som vanligt.

 

Idag kommer sonen vid lunchtid han skall hjälpa oss med lite saker,,,,,datorproblem som vi inte klarar av,,,,  och lite annat.

Sedan äter vi lunchmiddag ihop innan han ger sig ut på äventyr denna dag och vi fortsätter med lite saker hemma och i eftermiddag blir det promenixande.

 

Ha en fin dag !

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards