Alla inlägg den 23 april 2013

Av Ulla - 23 april 2013 19:09

Av Ulla - 23 april 2013 19:04

 

Av Ulla - 23 april 2013 10:14

"Just Nu" *mojjonkaffet* andra koppen,,,,

Så gott i gott gott,,,

 

  Morron eller Middag  på er alla ….

 

Ja, jag vet att man ska ta vara på varje dag och inte bara vänta på nåt bättre. Jag lever i nuet och jag njuter av varje dag. (Nästan i alla fall.)

 

Men det spelar ingen roll. Jag lääängtar till sommaren. Jag längtar till dagar då solen skiner och det är varmt. Dagar då jag kan äta min lunch under parasollet ute på balkongen. Och jag längtar till varma sommarkvällar, då man kan sitta ute till långt in på småtimmarna. Ja jag längtar.

 

Gårdagen tillbringades på stan ett par timmar med kärleken min. Sedan åkte vi hem och röjde i klädkammaren.....spara, slänga och skänka.

 

Vilade och läste på eftermiddagen och slötittade på tv under kvällen.

 

Hörde ni att Ryssland övade flyganfall mot Sverige i påskhelgen inte långt från den svenska gränsen utanför Gotska Sandön. Inga svenska plan fanns på plats eftersom det var natt! Det är alltså fritt fram för främmande makt att anfalla Sverige nattetid eftersom försvaret sover då. Sverige saknade helt enkelt beredskap den natten. Två danska plan lyfte från Litauen och skuggade de ryska planen. Tack NATO för att ni var vakna! Tar försvaret fortfarande så allvarligt på långfredag att man lägger ner verksamheten då? Försvar, förresten – är det värt namnet? Kanske dags att byta namn? Skalmanplutonen – sover alltid när klockan har ringt! Putin, Putin vad tänker du på och vad tänker du göra? Ja vad säger man,,,,???

 

Ja, säga vad man vill om aprilvädret.....men varierande är det! Igår hade vi solsken, blåst ,regn och växlande molnighet. Växlande var ordet.... som sagt var! Idag så kan inte vädret bestämma sig,,,,,

 

Att träna när man är trött är ingen lisa. Hjärnan säger ett och kroppen nåt annat. Men röra på sig bör man, annars dör man - så jag tog mig i kragen och tog gubben på promenad nu på morgonkvisten.

Idag är det inte alls kul väder...

 

Denna dag TISDAG.....vi skall till återvinningen med lite saker och sedan handla och jag skall gå och träna i eftermiddag,,,

 

Ha det gott alla!

 

 

Vad längtar ni, efter?Sommar eller vad ?

 

 

 

"Ta mig genom natten, till lugna vatten. Ge mig ro." - Ulf Lundell

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards