Alla inlägg den 22 april 2013

Av Ulla - 22 april 2013 18:45

Tankekorn

 

Om öknen är min vän vet jag inte, men det är i öknen som jag måste söka min skatt.

Paulo Coelho

 

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.

Okänd

 

"Misstag är det vi gör för att lära oss."

Okänd

Av Ulla - 22 april 2013 09:30

 

Måndag 22 april

 

Namnsdag: Allan, Glenn

 

 

 

Funderar... och konstaterade att mina tankar flyger omkring som de gamla övervintrade höstlöven gjorde för några dagar sedan, när vi hade ett förfärligt blåsväder. Jag har med andra ord lite svårt att koncentrera mig, så att detta ska bli ett vettigt inlägg. Koncentrationen har jag svårt med. Det har blivit så……

 

Hej på er från Göteborg!

 

Det var så skönt att vakna och se blå himmel och sol!

Vilken helg !

Vilket väder !

Vad har då gjorts ?

 

Lördagen var en tur till vänner i Surte....grillade och hade det mysigt.

 

Söndagen tillbringade vi med källarröj sorterade och slängde och grannarna hämtade i soprummet,,ja jösses.

En kort promenad på eftermiddagen,,,,men attans vad trötta vi var och slitna.

 

  Nu är det måndag och en alldeles ny vecka.

 

Nu går vi mot varmare VÅR och sen blir det SOMMAR …..eller hur ?

 

Jag är sliten,trött och har värkande,,,undrar hur man skall orka flytta men vi har börjat med rensningen,,,,

 

Idag skall vi ut och leta jackor till oss.....

Lite annat pyssel blir det också.

 

Nu... ...sätter min dag igång på riktigt.

Och ,,,,,,,,,,,,,,,Den kommer att bli bra,,,har jag bestämt.

 

Ha en bra dag och var rädda om er och varandra.

 

Fånga dagen !

 

   

 

 

Dina tankar är skapande. som du tänker så blir det. Du ensam väljer vilka bilder du frammanar. Du är i varje val och tanke en skapande människa.

Kay Pollak

 

Tankekorn

Ingen vet vad som ska hända härnäst, och ändå fortsätter vi framåt. För vi har tillit. För vi har tro Paulo Coelho, Livet

 

 

 

Ni har väl hört/läst....!!!???

 

En gigantisk chock fick väl mannen eller kvinnan som….vann,,,, En norrköpingsbo satsade 100:- på lotto och vann 237 miljoner. Så denna person har säkrat sin framtid och behöver inte jobba något mer. Men hen får säkert räkna med en drös av tiggarbrev. Detta är den största vinsten. Jag missunnar ingen att vinna pengar. Men varför inte dela upp dessa stora högvinster så några fler får glädjas. Även om jag inte har några problem med att göra av med pengar, så inser jag att det kan bli problem med att göra av med 237 miljoner. Själv har jag otur spel. Men att vinna upp till 10 miljoner skulle inte vara helt fel.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards