Alla inlägg den 18 april 2013

Av Ulla - 18 april 2013 18:00

 

För att man ska kunna flyga måste skalet klyvas och den ömtåliga kroppen blottas.

För att man ska kunna flyga måste man gå högst upp på strået - även om det böjer sig och svindeln kommer.

För att man ska kunna flyga måste modet vara aningen större än rädslan och gynnsam vind råda.

 

 

ur "Instruktion för skalbaggar"

Av Ulla - 18 april 2013 11:59

 

  Dagens visdomsord:


 

~Erfarenhet är en hård lärare, för provet kommer först och lektionen senare.~

 

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar. "

/Nalle Puh

 

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. "

/Nalle Puh

 

 

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd. - och utan tvekan det mest betydelsefulla!

~Platon~

 

 

 

 

En ny dag,,,,

 

 

Torsdag 18 april

 

Namnsdag Valdemar Volmar

 

Nationaldag Zimbabwe

 

Dagen började som vanligt med det mesta.

 

Men jag vet inte om jag är förkyld eller är det allergi,,,,,hmmm....

 

Det ösregnade och blåste så ingen morgonpromenad....vi tog bilen och handlade lite på Lidl.

 

Nu är vi hemma och skall snart ta en kopp kaffe,,,,,

 

Klockan tre skall vi till vår hyresvärd och skriva nytt kontrakt.

 

Nu fortsätter dagen och till kvällen går jag på min meditation.

 

Önskar dig en bra dag,,,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards