Alla inlägg den 11 april 2013

Av Ulla - 11 april 2013 11:59

   

 

Torsdag 11 april

 

Namnsdag Ulf Ylva

 

 

   

 

"Det finns ett helvete - att vara ensam Det finns ett himmelrike - att kunna vara det"

 

Poul Bjerre

 

 

   

 

,,,,,som ni vet är jag väldigt förtjust i ord.....

 

Ord som är viktiga och betyder mycket för mig är Respekt, Tillit, Ödmjukhet, Kärlek och Tacksamhet, Vänskap,,,,,o sååå många fler.....

Vad betyder de här orden för dig? Eller andra ord !!


♥ Tacksamhet är att låta sig drabbas av de ordinära och aldrig ta något för givet

♥ Att stå i tacksamhetsskuld har inga likheter med tacksamhet

♥ Tacksamhet är smittsam. Om vi delar med oss av den, kan den sprida sig hur långt som helst ♥ Om din enda bön i ditt liv är "Tack" så är det tillräckligt.

 

(Fritt citerat eftrer Mäster Eckhart, medeltid teolog och mystiker)

 

♥ Man kan leva sitt liv på två sätt: Som om ingenting är ett mirakel eller som om alltting är mirakel. En viktig del av tacksamhet är förmågan att förundras.

 

Ur I tacksamhetens tecken/Patricia Tudor-Sandal (Levnu)

 

 

 

 

HÄR KOMMER DAGENS SKRATT,,,,,Kolla....

 

 




Ja hej på er ,,,,,,förmiddagen har gått.....jag och maken har varit ute på en promenad lite längre än vanligt,,,molnen hopade sig och det var kyligt trots 5 grader varmt.....vilken värme.

Det varnas för både regn och snö och det kändes som något var på gång.

Nu är vi hemma i värmen igen och skall ta oss en värmande kopp kaffe.

Igårkväll fick vi främmande av en make kompisar från Värmland,,,han kom dock från Skåne där han hämtat en husbil han stannade till hos oss och fick lite mat innan han styrde fären hem till Värmland igen. Det blev en trevlig stund på kvällen.

 

 

 

 

 

 

Ikväll har jag min meditation,,,längtar,,,,,

 

Annars inga stora händelser....

 

Ha en bra dag vänner,,,,,var rädda om er och varandra,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards