Alla inlägg den 3 april 2013

Av Ulla - 3 april 2013 17:00

 

 

Moralens väktare är aldrig bekymrade för sig själva, utan bara för andra.

 

 

Helge Krog (1889-1962)

Av Ulla - 3 april 2013 16:35

 

Av Ulla - 3 april 2013 16:25


 

 

 

 

 

Bok med blanka sidor

Som jag väntat på ett helgon

Jag har väntat så

Som ett smycke

Jag förlorat och aldrig återfår

Barnet är nyfött

Blottat och bart

Jag skriver utan ord, I en bok med blanka sidor

Som ett sandkorn

Som en flinga

Alabasterblek

Som en droppe

Faller ljudlöst

När jag inget vet

Hela mitt minne har suddats ut

Och här finns ingenting utom en bok med blanka sidor.

 

~ En av Peter LeMarcs underbara texter. ~

Av Ulla - 3 april 2013 10:18

 

    

 

Onsdag 3 april

 

Namnsdag Ferdinand Nanna

 

Hej hej denna förmiddag,,,,,

 

APRIL, nu börjar de riktigt fina vårmånaderna. Struntar i att jag tidigare i veckan läste att april skulle bli kall och ev mera snö, sådant vill man ju inte läsa nu när man njutit flera dagar i sträck av finväder.

Nu har vi alla fall gått in i April och det är då verkligen en vårmånad. Men det känns som långt borta än med dom små vårblommorna, tussilago, blåsippor och vitsippor,,, Ett steg längre fram mot sommaren….trots kylan i alla fall.

Men igår var det riktigt varmt ute….

Att gå på en promenad då solen skiner är helt underbart. Har just varit ute. Att bara gå och fundera på allt och ingenting är avkopplande tycker jag.

 

Denna dag TVÄTTSTUGAN och lite annat.

 

Är fortfarande lite sliten efter påskhelgen…..

 

 

Ha en bra dag vänner !

 

Avslutar med en del klokord……

 

Låt oss ge varandra tid,låt oss göra famnen vid. Låt oss älska, låt oss sjunga,inte hålla tand för tunga. Låt oss skratta, låt oss leka,låt oss sorgerna beveka. Låt oss jaga tvivlen bort,livet är så gränslöst kort.

 

Bo Setterlind

  

"Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa livet stående på ett ben."

 

Kinesiskt ordspråk

  

 

"Livet är en labyrint. Man måste gå vilse några gånger innan man hittar rätt."

 

Okänd

  

 

När ger sig människan tid att lyssna till sitt eget inre? För ljuden som kommer från själens djup, som är hemligheter för oss själva, borde vi vara lyhörda. Istället är det dem vi mest hänsynslöst överröstar och misstolkar.

 

Ellen Key 1899

 

 

 

  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards