Alla inlägg den 2 april 2013

Av Ulla - 2 april 2013 17:57

Vänta inte på tiden ... Använd den Vänta inte på kärleken ... Känn den Vänta inte på pengar ... Tjäna dem Vänta inte på en väg .. Hitta den Vänta inte på möjligheten ... Skapa den Gå inte för mindre ... Få den bästa Jämför dig inte med andra ... Var unik Beklaga inte tidigare fel ... Använd dessa Älta inte misstag ... Lär av dem Backa inte... Gå runt Stäng inte dina ögon ... Öppna ditt sinne Kör inte från livet ... Uppskatta och njut av det

Av Ulla - 2 april 2013 17:50

 

 

"Det som gör stress så skrämmande är inte att den tar livet av oss, utan att den hindrar oss från att njuta av livet!"

 

Jean-Louis Servan-Schreiber

 

  

 

 

Slösa inte din tid på en människa som inte slösar sin tid på dig. Slösa inte din kärlek på en människa som inte slösar kärlek på dig. Slösa inte dina tårar på människor som får dig att gråta om och om igen, utan att fälla en endaste tår för din skull. Le mot människor som får dig att le, lita på de som är värda att lita på. Slösa din tid på dem som uppskattar det, och kom ihåg att varje människa gör sin egen lycka genom att välja de människor till sin närhet som får en att lysa!


  

 

 

 

 

Av Ulla - 2 april 2013 17:49

Av Ulla - 2 april 2013 17:00

 

 

 

Vänner…behöver alla, oavsett om man sitter i ett slott eller hoppar mellan lianerna i djungeln…

 

 

Tack att ni finns.

 

  

Av Ulla - 2 april 2013 08:15

Hej hej,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Tisdag

 

Pigg och nykter är jag,,  

 

Det är VÅR,,,,,  

 

God morgon alla pigga och morgontjuriga …    

 

 

Underbart att få känna hur livsandarna vaknar, eller hur… Trots att jag går som fällkniv,,,värk i rygg, axlar och nacke men det blir ändå en ny dag att göra något på. Bara för att man haft trevligt och roligt några dagar,,,,attans,,,,,,Det gäller att ta vara på den så gott det går frisk som sjuk. Att veta att en ny dag ligger framför oss! . En hel dag att göra något på. Vad skall det bli ? Käre maken skall snart iväg till sin sjukgymnast. Kaffet står på bordet när han kommer hem.

Ja i min agenda finns inte så mycket uppskrivet. Jag har dock ett läkarbesök i eftermiddag som jag inte ser fram emot.....

 

Våra gäster har åkte hem igår.

Tyst och lugnt.

Men vi har haft trevligt.

 

Tag vara på din dag och gör det bästa av den för inte heller denna dag lär gå i repris!

Keep on smiling!!

Lyser inte solen hos dig så får du lysa själv, lysa upp i din omgivning!

 

Fånga Ögonblicket !

 

 

 

"Livet är en labyrint. Man måste gå vilse några gånger innan man hittar rätt."

 

Okänd

 

 

 

Ha en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards