Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Ulla - 25 mars 2013 19:10

 

 

 

  Påskpyntat

 

Idag har jag dragit fram påskpyntet ur sina gömmor och pyntat lite här hemma så nu kan det bli påsk.

För mitt hem är nu redo att fira in påsken även 2013.

 

 

 Jag har haft en skön dag med mycket vila och påskpyssel.

 

På Långfredagen kommer det vänner från Värmland och stannar hela helgen,,,,

 

Det skall ätas ägg och annat,,,,

 

Hoppas du haft en skön dag,,,

 

 

 

 

Hop och stoppa första lilla kanin gick hop, hop, hop.

Jag sa till den första kanin, 'Stopp, stopp, stopp!'

Den andra lilla kanin gick springa, springa, springa.

Jag sa till den andra kaninen, 'Fun, Kul, kul!  

'Den tredje lilla kanin gick dunk dunk, dunk.

Jag sade till tredje kanin,' Hoppa, hoppa, hoppa! 'Den fjärde lilla kanin gick nosa, lukta, snus. jag sa till fjärde kanin,' Det är nog! 'Den femte lilla kanin gick krypa, smyga, krypa. jag sa till femte kanin,' Det är dags att sova! '


Hittat på nätet,,,,,



 
    


Bedövande blomster och kaffedrink "Påskliljans latinska namn Narcissus kommer av grekiskans narke som betyder 'bedövning' eller 'förlamning" läser jag på en blomstersida. Namnet kommer sig av att avkok på växten sägs ha lindrande eller i värsta fall förlamande effekt på den som utsätts för detta.  Något att testa när påskbrygden tagit slut? Nej, nu skojade jag minsann till det lite.

 

 

 

 

 

 

Hej då ....

Av Ulla - 25 mars 2013 10:18

Måndag 25 mars

 

Dagen Marie bebådelsedag

 

Nationaldag Grekland

 

 

 

VÅFFELDAGEN.

 

Påsken närmar sig.

 

Jag har en vilodag.

 

Sol, minusgrader,,,,,blåst.

 

Promenad lite senare under dagen.

 

Tar det lugnt.

 

Våfflor till eftermiddagen,,,,,,

 

Hoppas du får en fin måndag...

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards