Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Ulla - 24 mars 2013 22:15

 

 

 

När själarna en gång skulle ner till Jorden för att få känna på, utvecklas vidare och lära sig hur allt känns i känsla, så samlades de runt Gud för att få sina uppdrag utdelade. – ”Jag vill vara sorg”, sa en. – ”Jag vill vara glädje”, sa en annan. – ”Jag vill vara kärlek”, sa en tredje. Så fortsatte de tills en av dem sa: – ”Jag vill vara förlåtelse”. Det blev alldelse tyst och allt avstannade. Då sa Gud: – ”Och vem ska du förlåta då?” Ingen av själarna ville vara den som behövde förlåtas av någon. Till slut klev en av själarna fram och sa: – ”Jag kan vara den som plågar dig, men då måste du lova att du under de värsta stunderna kommer ihåg att du förlåter mig”. Förlåtelse är bland det svåraste som finns. Både att förlåta sig själv och att förlåta andra.

 

 

Vill du så får du kopiera historien och sprida den vidare…har hittat den på nätet,,,,,

Av Ulla - 24 mars 2013 22:00

 

  

 

Mot alla stjärnor spanar . . .

 

Mot alla stjärnor spanar min blick i denna natt, din närhets fläkt jag anar . . . jag ser en skymtning matt. I löven leker suset, och natten lyssnar still, i bleka vårnattsljuset tar dagen långsamt till. Mig tycks natten bära ditt namn i svag musik, mig tycks du är mig nära, du som min själ är lik.

 

/Vilhelm Ekelund

Ord

Av Ulla - 24 mars 2013 17:42

 

 

Ord är bara ord.


Eller ?


Ord kan såra.

Av Ulla - 24 mars 2013 17:31

 

 

  

 

Ögonblicken korsar universum som rop i natten cirklar stjärnorna oändligt stilla rullar evigheten vidare. 

 

 

Burman

Av Ulla - 24 mars 2013 17:29

 

Av Ulla - 24 mars 2013 17:28

 

 

JAG LEVER ALLTID PÅ HOPPET,

Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.Kr)

 

 

 

Av Ulla - 24 mars 2013 17:26

 

  

 

”Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättrummet och ville tvätta sin t-shirt.

Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade: ”Vilket program ska jag använda?” ”Det beror på” svarade jag, ”vad står det på t-shirten?” ”Manchester United” svarade han.

 

Och så säger de att blondiner är dumma…”  

Av Ulla - 24 mars 2013 17:25

 

  

 

 

Badvakten till den blinda mannen: – Du kan väl inte stå här och blåsa upp din barbara mitt på stranden?! – Barbara? Fan… Då är det gummibåten jag har satt på hela vintern!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards