Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Visste du ?....det är en ny dag...

Av Ulla - 20 mars 2013 09:15

 




Onsdag 20 mars

 

Namnsdag: Joakim, Kim

 

Nationaldag: Tunisien

 

 Vårdagjämningen,,,,,

 

 

Hej kära bloggarvänner !

 

Grått o kallt.

 

Snön kom igår med stormande vindar....så hiskeligt kallt.

 

Telefonen ringde tidigt,,,,syster ringde och ville vi skulle komma till Alingsås,,,mamma var där sedan i onsdags och vi hade funderingar på att hjälpa henne att köpa lite nya kläder,,,sagt och gjort jag och maken for iväg och träffade syster och svåger och mamma,,,vi lyckades hitta både jacka, 3 jumprar och ett par snygga blusar...hon var så nöjd. Sedan åt vi lunch på ett mysigt ställe,,,,och sedan åkte vi hem till syrran och fikade. Sen tog vi mamma med oss och körde henne hem,,,,

 

 

En bra dag var det. Men ack så trötta vi var.

 

Idag är det onsdag som sagt och vad som händer denna dag,,,,jo jag skall till Apoteket bl.a och lite andra ärenden....

 

Isande kall vind,,,,,,,ingen vår i sikte på flera dagar....

 

 

 

       

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

  

 
 
Marlene

Marlene

20 mars 2013 10:52

Dagarna blir absolut vad man gör dem till, men idag är det väldigt svårt att tänka positivt. Mängder med ny snö, 5 minus och det blåser halv storm ute. Jag som bara vill ha vår...

http://fdensammamamman.blogspot.se

Ulla

21 mars 2013 17:10

Ja du,,,,vi alla längtar nog till vårvärmen,,,,kram och tack för titten,,,

 
Kaisa

Kaisa

20 mars 2013 11:36

"Hjälp det slutar aldrig snöa"! Kram, kram

http://andestyrka.blogspot.com

Ulla

21 mars 2013 17:09

Det är det som kallas vinter Kaisa,,,,men snart kommer våren,,,snart,,,kanske,,,,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards