Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Ulla - 17 mars 2013 10:36

 

Söndag 17 mars

 

Namnsdag Gertrud

 

Nationaldag Irland (St Patricks Day)

 

 

 

Söndagssnö,,,,

 

  Hej hallå…….

 

Är det så här det blir nu?

Vaknade pigg o glad idag... är ju så många som säger att dom kan vaknar pigga och inte vill ligga kvar utan hoppar upp glada och raska. Hmmm...... Tveksam :))

 

Nu njuter jag av dagen, det är ju idag livet börjar. Eller hur ? :))

 

Burr vad det är kallt! Nu är längtan hos oss stark...längtan efter våren med all dess härlighet och prakt! Vintern har kommit åter efter att ha haft sol i många dar så trodde jag på våren. Tji fick jag på väg hem igårkväll så kom snön och idag ligger ett vitt täcke och några grader kallt. Solen försöker komma fram,,,det kanske blir dripp o dropp och då kanske det är vår imorgon igen. Men även om kylan just nu har oss i sitt grepp så har ljuset återvänt och solen har skinit på oss i många dagar nu...

 

Men !!!! Flyttfåglarna vänder om !!!! Det hörde jag på nyheterna snacka om deprimerande...

 

Vår var är du ?

 

 


 

Jag är tacksam!!!

Så otroligt tacksam över att ha underbara människor som vänner!

Igår var vi hos just en av de och dom hade i sin tur bjudit in sina vänner.

Det ger hopp om livet att sitta en kväll med människor som bjuder på sig själva och sitt skratt! Människor som inser att livet är för kort för att slösas bort...

Härliga skratt och mysiga stunder med god mat och annat.

En toppenkväll.

Inget prat om sjukdomar,,,,trots att tre av oss kvinnor har cancer.

 

Härlig kväll efter en lugn och skön dag.

 

 

 

Hav tålamod du lilla knopp, I skogens ljuva frid! Än är det alltför vinterlikt, Än är det ej din tid. Än vandrar jag förbi dig, men vet nog,var du står. På vintern följer snart en vår, då jag dig bryta får.

 

August von Platen

 

 

 

 

CARPE DIEM!

 

Förvalta sen din dag bra och njut av det återvändande ljuset!

 

 

 

 

Några ord:

”Jag tänker inte på allt elände utan på allt det sköna som ännu finns kvar.”

/Anne Frank (1929-1945)

 

    

 

Glöm aldrig!!

Din närvaro är en gåva till världen.

Du är unik och det finns bara en som du.

Ditt liv blir vad du gör det till, ta en dag i taget.

Du klarar allt!!!!

Var förnuftig, modig och stark.

Det är aldrig försent, många drömmar väntar på att bli verklighet.

Glöm aldrig, inte för en dag hur oerhört speciell du är!

 

  Önskar dig en skön söndag.

 

...och jag fortsätter att leva på HOPPET  

 

 

Tack för alla kommentarer och mail blir så glad,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards