Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Ulla - 4 mars 2013 19:30

 

 

Idag lyckades jag glänta lite på dörren till något annat ..

Av Ulla - 4 mars 2013 17:30

”Att se världen i ett sandkorn och himlen i en vild blomma, det är att hålla oändligheten i sin hand och fånga evigheten i en timme”.

 

(William Blake)

Av Ulla - 4 mars 2013 15:45

Dagen svalnar mot kvällen…

 

Drick värmen ur min hand, min hand har samma blod som våren.

Tag min hand, tag min vita arm, tag mina smala axlars längtan…

Det vore underligt att känna, en enda natt, en natt som denna, ditt tunga huvud mot mitt bröst.

 

 

 

Edith Södergran

Av Ulla - 4 mars 2013 15:43

 

 

 

Vänner…

 

…behöver alla, oavsett om man sitter i ett slott eller hoppar mellan lianerna i djungeln…

 

Tack att ni finns.

Av Ulla - 4 mars 2013 15:39

C-dur

När han kom ner på gatan efter kärleksmötet virvlade snö i luften.

Vintern hade kommit medan de låg hos varann.

Natten lyste vit.

Han gick fort av glädje.

Hela staden sluttade.

Förbipasserande leenden - alla log bakom uppfällda kragar.

Det var fritt!

Och alla frågetecken började sjunga om Guds tillvaro.

Så tyckte han.

En musik gjorde sig lös och gick i yrande snö med långa steg.

Allting på vandring mot ton C.

En darrande kompass riktad mot C.

En timme ovanför plågorna.

Det var lätt!

Alla log bakom uppfällda kragar.

 

(Tomas Tranströmer, Ur Den halvfärdiga himlen, 1962)

Av Ulla - 4 mars 2013 10:12

 

 

En ny vecka, igen då.

Intressant med denna tidsresa av dagar, veckor, månader och år.


Hej hej,,,,,

 

Solen försöker titta fram även denna dag,,,3 plusgrader,,,,,,,

 

Min natt tillbringades en lång stund på ett visst ställe,,magen knorrade i natt,,,,IBS gillar jag inte,,,,lite oroligt även nu men får ta det lite lugnt,,,

 

Ett samtal på morgonen från min kusin kom,,,,,,moster är död. Ett långt liv 94 år gammal.

Mamma blev förtvivlad nu är det bara hon kvar 6 syskon och alla respektive döda.

Då är det klart att hon tänker.

 

Livet går vidare,,,,,

 

Ha en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards