Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Ulla - 2 mars 2013 10:37

Ibland blir det pyspunka och luften går ur en…..

Så känns det just nu.

Ibland fastnar inte orden i skrift..

Lite halvt bloggtorka.

Men ” jag lever, jag andas, jag finns.”

Jag är här i bakgrunden.

Om än lite trött, lite ”down”.

Har väl helt enkelt mått för bra och gjort för mycket.

Livet rullar på i full fart.

När kropp och själ varit på helspänn länge blir den extra trött när allt är lugnt.

Det är när man släpper taget som luften går ur en.

Det är då man behöver göra ingenting….! ,,,så idag gör jag ingenting,,,,,,middag får jag hos vänner idag,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det kommer att bli en bra dag att inte göra någonting på och bara ta på sig några trasor och gå bort och bli bjuden på en god middag.

Nära bort... nära hem.
15 minuters promenad dit och likadant hem.

Klädsel joggingdress,,,,,,,,,,,,,,såååå skönt,,,,,nu skall jag bara vara,,,,,läsa, sitta vid datorn kolla tvsporten,,,,,

 

Jag skall ha en bra baravaradag,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Ha en skön lördag,,,,,

 

Av Ulla - 2 mars 2013 10:34

Dagens ord:

 

När ni är stressade - tagga ner.

När ni är sorgsna - titta upp.

När ni är trötta - lägg er ner.

När ni är arga - ställ er upp.

När ni har en tråkig uppgift att göra - skjut upp det om det går.

När ni hör ett vackert ord - skriv ner det.

När ingenting fungerar - sparka på det

Av Ulla - 2 mars 2013 10:28

 

Lånade , kloka ord från Dalai Lama:

 

”Medkänslan är en av de egenskaper som främst skänker livet mening. Den är källan till lycka och glädje, den grundlägger ett gott hjärta. Genom vänlighet, sanning och genom rättvisa mot andra gagnar vi oss själva. Detta behöver man inte väva några komplicerade teorier omkring, det handlar om sunt förnuft. Det går inte att förneka att vår egen lycka är oupplösligt förbunden med andras lycka. Det går inte att förneka att vi själva lider om samhället lider. Inte heller går det att förneka att ju mer våra hjärtan och sinnen är påverkade av illvilja desto olyckligare blir vi. Sålunda kan vi avfärda allt annat; religion, ideologi, all vedertagen visdom. Men vi kan inte undkomma det faktum att kärleksfull vänlighet och medkänsla är nödvändigt för att uppnå lycka.”

 

DALAI LAMA

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards