Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Ulla - 27 februari 2013 09:30

Onsdag 27 februari

 

Namnsdag: Lage

 

 

Nationaldag: Dominikanska republiken

 

 

 


 


LilleLördag igen !

 

  Hej !

 

Mitt i veckandag.

 

Denna dag har börjat med huvudvärk och yrsel......men jag skall mota bort det.

Hoppas jag.

 

Annars....................hmmm.................ja agendan är tom....får se vad det blir.

 

Det är fascinerande egentligen. Det här hur ens hjärna fungerar. Hur den klarar av så mycket. Så det kanske inte är så konstigt att det känns som att det blir lite för mycket ibland? Mycket tankar, funderingar, känslor, intryck och förhoppningar blandas med rädslor inför framtiden och vad som finns i nuet.

 

 

Tomas Sjödin - en fantastisk författare, föreläsare, krönikör och pastor, har sagt dessa ord: "Släpp inte hoppet. Det återstår ännu ett kanske. Det kan ske."

 

Önskar dig en fin dag denna onsdag.

Av Ulla - 27 februari 2013 05:00

Fibro !

 

Tro på mig Smek mig gärna men dunka mig inte i ryggen

Gå med på att jag ibland måste säga nej

Ta till dig mina bra sidor och ha förståelse för de dåliga

Ta gärna kontakt med mig, fråga mig och jag ska försöka förklara hur det känns Hjälp mig ta tillvara de bra dagarna och att se det positiva i tillvaron

Acceptera att jag ibland måste säga ”nej”.

Låt mig kunna säga att jag inte orkar mer idag, att jag måste få vila och ta igen mig.

Låt oss njuta av de små stunder vi får tillsammans.

Jag klarar fortfarande av ganska mycket.

Acceptera mig som jag är

Ofta ser jag piggare ut än jag är

Men framför allt… Tyck om mig när jag är som värst

Det är då jag behöver det som bäst!

I muskler, nerver och senor det drar

Från ömhet till värk vi ej vila har

I öronen blir alla ljud till ett brus och ögonen tåras av starka ljus

Tankarna fladdrar och far koncentrationen finns inte kvar

Så underligt min kropp sig beter

Hjärnan undrar ”Vad är det som sker”?

Det är ingen som ser vad jag känner

Det är svårt att förklara för familj och vänner, att kroppen kan ej det tanken vill

Jag orkar ingenting och kan ej sitta still

Är tacksam om värken tog slut

Bara en enda liten minut

 

//Författare okänd

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards