Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Ulla - 19 februari 2013 10:00


 




    


Tisdag 19 februari


Namnsdag: Ella, Gabriella


  Godmorgon !


Meditationen är gjord.

God natts sömn men vaknade tidigt för en gångs skull.

Jag brukar ligga länge och få frukost när jag väl masar mig upp.

Nu fick jag överraska maken med frukost.


Han undrade om allt var bra !!??


Ja man kan ju undra ibland……. jag är nog ganska bortskämd,,,,i alla fall när det gäller frukost,,,


Ibland kan tystnad vara skrämmande, men oftast är det faktiskt en "lisa" för själen. Tystnad är en viktig del i vårt tänkande. Att kunna höra och uppfatta tystnaden är en gåva vi fått i våra liv. Om tystnaden inte finns, i det brus av informationer som finns runt omkring oss idag, då finns inte heller någon form för återhämtning för Dig. Vi hittar inte oss själva, vi är i bruset, i det som omger oss och inte i det som är "jaget". Fundera över var Du kan hitta Din tystnad? Kanske hittar Du den i naturen, vid havet eller i din meditation. Din egen tystnad, och var Du finner den, är väldigt personligt. Hur som helst är det viktigt att ha sitt eget paradis där man finner sin egen tystnad, en plats att återvända till när världen omkring snurrar på värre än vanligt. Ge Dig själv en stund av total tystnad varje dag. Kanske kan Du göra det som ett avslut på Din dag, sätta en slutpunkt för dagens händelser. Ett annat sätt är att ladda inför en ny dag och de händelser som är just nu och just idag. Tänk på att vi lever just nu!  Kom ihåg att Du måste vara i tystnaden en stund för att kunna höra den och sedan höra vad Din själ vill säga till Dig. Dessa ord sa kvinnan som har hand om meditationsstunden i kyrkan som jag går på torsdagskvällar. Hitta tystnaden,,,,njut av stunden. Tänk på att även du kan meditera. Alla kan. Det är en enormt skön och fridfull stund.


Hemma stänger jag av alla ljud till och med gubben får tejp för munnen,,,nä jag skojar jag stänger in mig i ett rum sätter på mig hörlurarna och spelar lugn musik eller porlande vatten eller annat. Blundar och försvinner,,,,,så skönt. Det är ett varmt lugn som har spridit sig i min kropp! Lite obehagligt, lite skrämmande å väldigt härligt! :) Att det är obehagligt å skrämmande beror nog på att jag inte riktigt vet hur jag ska välkomna det. Härligheten är nog för att det är spännande. När jag tänker efter så beror nog denna inre harmoni på att jag har rensat. Rensat upp i livet, tankar, vänner och andra gömmor runt omkring mig.

Jag har förlikat mig med tanken att livet har förändrats och att jag är sjuk, att det som har hänt kommer att tillföra mig något nytt i slutändan. Har släppt taget om några så kallade vänner som har funnits med i periferin å stulit en massa energi. Dessa människor har jag släppt taget om till andra som de kan ge energi å tillföra glädje.

Mina tankar om mig själv har jag verkligen rensat i !

Jag duger som jag är.


Det blev morgonpromenad i ruskvädret…. (alldeles för mig själv) gubben ville inte idag. Men mötte en del stressade själar ute på väg till jobb eller dagis. Väl hemma igen fick jag kaffe.


Resten av dagen,,,,,


Lunchträff med en väninna och för lite prat och tjat och fnitter.


Apoteket skall få ett besök av mig !


Sedan får jag umgås med käre maken ,,,,,


Nu önskar jag dig en skön dag var rädd om dig och de dina.


Fånga Dagen !


   


Avsikten är vår starkaste kraft. Varje handling, tanke och känsla är föranledd av en avsikt och det är bara en själv som innerst inne vet vad ens avsikt är. Beakta att vi lever i en värld av orsak och verkan. Vad man orsakar får man ta konsekvenserna av, för orsak kan inte skiljas från verkan. Varje handling och varje tanke ger ett likvärdigt gensvar.


Gary Zukav

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards