Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Ulla - 18 februari 2013 18:58

 


En ängel bor i ditt inre...Ingen kan se den! Ingen vet om den! Men den finns i ditt hjärta...Den ger dig tröst och stöd... Finns där till dig för alltid! Finns när tårar rinner! Men även när glädjen strålar... Dess vingar må dig kittla...Tills du skrattar av glädje! Tills dagar en dag tar slut! Men fortfarande finns den... Du fick den vid din födsel...Av dina förfäder i himlen! Av de som dig älskar! Mer påtagligt än själva livet... Ett stöd för dig för alltid... Med vingar av dunlätt kraft! Med ömhet och värme! Vakar den över dig, livet ut... Och när dagarna en gång tar slut...Följer den dig på vägen! Följer dig hem till de dina! Den glittrar och lever i ditt inre! Din ängel överger dig aldrig!!! Den finns genom livets alla dagar! Den "flyger" i ditt inre! Ger dig kraft och glädje!!!


okänd


 


 


 


 




 

Av Ulla - 18 februari 2013 09:00

 



Måndag 18 februari


Namnsdag: Frida, Fritiof


Nationaldag: Gambia


 


    Hej Bloggvärlden !


Ny dag och en helt Ny vecka.

   

Just nu sitter jag ensam och njuter av tystnad och stillhet efter en skön meditationsstund.

Dusch, en lätt frukost intagen bestående av lättfil och frukt.

Maken är på sjukgymnastik och när han är tillbaka så blir det kaffe och kesomacka.


Sedan får vi ut och handla lite,,,det börjar bli tomt i kyl och frys.


Igår på eftermiddagen började det snöa igen,,,,ruskväder.

 Trött på grått väder behöver sol,,,

 


Har inte så mycket att skriva om denna dag utan det blir lite klokord av andra.



   


"Respektera dig själv. Ge bort din tid, din kraft, dina rikedomar, men inte din själ. När du lever för andra har du förlorat ditt eget liv. När du förlorar dig själv finns det ingenting kvar. Vem respekterar dem som inte respekterar sig själva?"


~ Ur Kvinnornas Tao


En blomma vill jag vara i världen, jag vill leva med en blommas vishet, vara andra till förvånings glädje, stå och se med blommans klara blick, inte bära agg mot dem som hata, inte kräva våld och död tillbaka, bara vara till i gränslös kärlek.


~ Bo Setterlind


   



 



En God Måndag önskar jag dig med allra bästa stora kramar från mig!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards