Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Gokväller fredag,,,,

Av Ulla - 15 februari 2013 19:01

 


"Var inte rädd för döden.

Var rädd för det olevda livet!"


Bertolt Brecht


FREDAG den 15/2


Nyhetsdag eller oviktigt vetande,,,,bladder...


En meteoritsvärm träffade jorden och valde Ryssland någonstans vid Uralbergen som nerslagsplats. Några av stenarna exploderade och ställde till med stor skada på fönster och slog ut strömmen. Självklart var det många som fick panik och ett hundratal människor fick söka läkarhjälp. Ingen blev allvarligt skadad som tur är. Det kittlar lite i magen när man tänker på var meteoriterna kommer ifrån. Visserligen är vi också rymdvarelser, men detta känns som något helt annat. Men titta så många som blev skadade,,,,,


En historisk hjälte är misstänkt för mord på sin flickvän….. En hel sportvärld sitter med öppen mun i ren förvåning när nyheten sprids om Oscar Pistorius (Bladerunners) dödskjutning av sin flickvän. Ett intresse för vapen, ett gräl och tragedin är ett faktum. Det finns alldeles för många vapen i omlopp runt om i världen. Det sammantaget med skjutgalna människor. En fantastisk karriär som fick världen att häpna har fått ett tragiskt slut! Vem minns en vinnare, när det slutar så här tragiskt. En dödskjutning av en flickvän. .



Lite blandat bladder från mig,,,,

Vaknade även denna dag,,,,allt precis som vanligt med göromålen denna dag.


Min torsdagkväll bestod av min meditation i kyrkan efter det var vi några stycken som tog en promenad och pratade.

Skön promenad i mörkret och dagen blev bra med mat ute,,,en fin Alla Hjärtans dag,,,,


Efter frukost idag for vi iväg till ett köpcentrum och kikade,,blev inte mycket shoppat men nya sockar till mig och en halsduk till maken. Rusta fick ett besök men inget inhandlades. Ett par färska frallor köptes dock på ett bageri som skall blev till kaffet. Efter en stunds vila så pysslade jag i hemmet en stund. Middag intogs. Glass och Kaffe. Skidåkning på tv och nu stundar lite mys denna dag.

På spisen har vi förberett varma mackor och till det blir det en öl. Nu skall vi titta på tv igen,,,På spåret i publiken har vi vänner….få vi får kolla ordenligt sedan blir det Skavlan. Ja så blir vår kväll,,,,,,,,,,,,,,,,,hoppas du haft en bra dag och får en skön kväll.


Var rädd om dig och den dina.

Njut av din kväll.



Trevlig helg,,,,


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards