Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Ulla - 12 februari 2013 15:44



Tisdag 12 februari


Namnsdag Evelina Evy


  Hej,,,hej,,,, 


En dag börjar gå mot kväll,,,,,,,,,,,



Att fatta viktiga beslut på morgonen är lönlöst.

Att kliva upp ur sängen är jobbigt nog, nu när det är vinter och mörkt och kallt.

Tur att man inte sover i tält.

Värk som bestämmer vad man skall orka och hur man skall ta sig ur sängen.


Lite segt idag för igår eftermiddag talade magen om att den inte mådde så bra….o jäklar vad jag fick springa på toa,,,,skitsnack ja ja jag vet. Men det var inte kul. Är öm i magen idag.


Dagen idag började med ett samtal,,,där jag på en sekund skulle fatta ett beslut…men det gick inte.

Jag måste tänka först. Nåväl,,,dagen började precis som vanligt sedan. Lite pyssel och nu tvättstugan där det nu är på tork,,skall hämtas klockan fem.

Tog en kort promenad,,,,skönt,,,några grader kallt,,,,lite snöflingor dalade ner,,,,

Sedan kom sonen med semlor och fikade innan han gick till jobbet.


Magen gillade inte semla idag….   

  

Ja ni har väl läst/hört ,,,,Nordkorea ångar på,,,Ett av världens mest slutna och fattiga länder satsar pengar på att spränga och utveckla kärnvapen. Nu har man gjort en tredje provsprängning, som en protest mot sanktionerna mot landet. Korea förvarnade och protesterna lät inte vänta på sig. Trots det ”visade” man musklerna och ställde dessutom till med en jordbävning som mättes upp i USA, Sydkorea och Japan och som visade tisdagens skalv till 4,7, 4,9 respektive 5,2 på Richterskalan. Det finns fortfarande människor som lider av sviter efter kärnvapen som fälldes under andra världskriget! Vad tänker man på därborta i Nordkorea? Den nye ledaren, en pojkspoling som tror att han är Gud och råder över allt, verkar inte förstå vad han håller på med och det är dubbelt farligt! Jag blir rädd!

  

Påven tackar för sig och avgår. Gammal, trött och sjuk har han bestämt sig för att det får vara nog. Människor över hela världen är bestörta, för en påve ska dö på sin post! Kan man hoppas på att vår himmelske Herre använder sin allsmäktighet till att jordens katoliker får en påve som lever i nutiden och inte i forntiden som den nuvarande påven har gjort. Det är horribelt att en påve kan ha åsikter som : Att kondomer kan förvärra spridningen av aids. Han har dessutom anklagats för att som kardinal ha ”mörkat” fall där präster begått övergrepp på barn. Han är känd för att ha mycket konservativa värderingar! Låt alla katoliker världen över få en påve som känner till verkligheten och lever i vår tid på alla sätt!


Lite kloka ord också denna dag,,,,,



 


  


"Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt."


källa: Peter Egge

 

Nu blir det snart middag,,,,,,,,,,,,fisk och potatismos,,,måste vara snäll mot magen....


Kvällen tillbringas i soffläge,,,tror jag,,,,,,,,,,,,,men först skall det vikas tvätt ,,,


Ha en skön eftermiddag och kväll....


 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards