Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Ulla - 8 februari 2013 16:30

Vad har ordet för betydelse ?


Hur man säger eller uttalar det.


Hat,,hatar,,,vad är det ?


Det finns många vackra ord också.......


Ord känns.


Hemska ord,,,,,,


Talade ord eller skrivna ord spelar ingen roll.


Ord kan göra så ont.


Ord kan skada.


Ord kan göra ärr för resten av livet.


Skrämma.


Skapa ångest och oro.


Men de vackra orden leder,,,


Vinterskimmer,,


Kärlek,,


Vänskap,,


Ordet förlåt,,,


Sol,,


Det finns många vackra och fina ord... Vad har du för vackra/fina ord ?


Men en sak förstår jag inte och det är det så kallade näthatet begriper jag mig inte på.


Hur kan man ”hata” en främmande person som har en åsikt?


Och varför används inga riktiga argument?


Allt går bara ut på att hota och kränka med ett språk, som i mina öron, knappt kan kallas för språk.


Det är skrämmande att det numera tycks vara rena vardagsmaten.


Varför ????


 

Av Ulla - 8 februari 2013 12:00



  


Kärleken är gjord av glas & glas är gjort av kärlek, sen är det inte mer med det…



(Bob Hansson)

Av Ulla - 8 februari 2013 11:00


 

"Goda vänner är som stjärnor, du ser dem inte alltid, men du vet att de finns där."

 

 

 

 

 

 

 


 


Fredag 8 februari

 

 

Namnsdag: Bert, Berta

 

 

Vinterhälsningar från Göteborg,,,,,

 

Upp och ner,,,,,LIVET helt enkelt,,,,,

 

Min meditation är så skön på torsdagkvällar,,längtar redan till nästa vecka,,,,

 

Dagen har nyss börjat men vi har varit ute en sväng,,har handlat ny frukt och grönsaker,,,,sedan åkte vi en sväng till pappas grav....mamma vågar vi inte åka hem till nu hon är genomförkyld,,,,men hon har mycket hemma säger hon...min syster och svåger ligger också sjuka,,,alla drabbas tydligen av dessa flunsor som går....


Ny skall det inte göras så mycket mer än lite pyssel och annat....


Ha en underbar dag,,,var rädd om dig pch glöm inte fånga dagens små guldkorn,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards