Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Ulla - 7 februari 2013 21:30

 

 

Trädet och skyn

 

Det går ett träd omkring i regnet, skyndar förbi oss i det skvalande grå. Det har ett ärende. Det hämtar liv ur regnet som en koltrast i en fruktträdgård. Då regnet upphör stannar trädet. Det skymtar rakt, i kalla nätter i väntan liksom vi på ögonblicket då snöflingorna slår ut i rymden.

 

(Ur Den halvfärdiga himlen. Tomas Tranströmer)

Av Ulla - 7 februari 2013 10:24


Torsdag 7 februari


Namnsdag: Dick, Rikard


Nationaldag: Grenada



Jag börjar med lite kloka ord denna dag,,,,


Gamla vänner försvinner, nya vänner kommer. Precis som dagarna, de kommer och de går. Det viktiga är att göra dem meningsfulla; En meningsfull vän, en meningsfull dag.

Hans helighet Dalai Lama

  

Att sluta kämpa och istället slappna av ger livet vingar och själen ro. Kreativ Insikt "Förändring är inte en process för otåliga"

(Barbara Reinhold)

  

”Vänskap är som ett bankkonto: man kan inte ta ut gång på gång utan att sätta in något.”

Edgar W Howe

  

Det är enklare att slåss för sina principer än att leva upp till dem.

Alfred Adler

  


  Hej hej,,,,,!!!


Hoppas ni tycker om klokord….alltid bra att ha med sig.


Ja nu var det torsdag och snart helg igen,,,,,


Vet ni att det bor ca 300 samer i Göteborg,,,,dom sa det på radion,,,undrar hur dom hamnade här,,,onödigt vetande eller hur ?


Har fått en envisen hosta,,,troligen beroende på lungcancern ,,,,,så jag skall påminnas om att jag är sjuk antagligen.

Idag är jag en värkande och stönande människa,,,,efter några bra dagar så blir det så här….tur att man har vanan inne så att säga,,,,,,

Men ändå känns,,,,,livet känns faktiskt skönt just nu. Jag är faktiskt väldigt tillfreds. Känner en sorts frid fantastiskt eller hur att bara få känna sig så där genom nöjd...

Sen ligger det förstås lite på lur. Ni vet allt som faktiskt skulle kunna gå fel,,,,vissa saker med hälsan cancern t.ex som skulle kunna störa den där själsfriden.

Men jag tänker njuta så länge det går tids nog så kommer problemen.

När jag tänker efter så är det inget speciellt som hänt.

Kanske bara att jag har släppt det krampaktiga taget om livet och tar var dag som den kommer med sina bekymmer...


Nog skrivet om detta,,,,huvudsaken är att livet pågår med allt vad det innebär,,,


Denna dagen så ligger ett tunt lager snö på marken efter att det snöat nästan hela dagen igår idag är himlen grå kanske det kommer mer snö,,,vem vet !!??


Ett nytt mord har skett i Göteborg,,,ett rån som gick fel...vareviga dag är det något...men....angående ,,,,Den som har en inkomst varje år på en miljon eller mer kan bli medlem i Miljonärsklubben. Det har varit en medlemsrusning dom senaste åren och det innebär att fler och fler har så stora inkomster, som de flesta bara kan drömma om. Men vänta nu lite. Stora inkomster behöver inte betyda att man har det ”gott ställt” med mycket i plånboken och på banken. Man blir inte rik på de stora inkomsterna utan på de små utgifterna. Då tror jag att många låg och mellaninkomstagarna ligger bättre till än dom med miljoninkomster varje år! Tydligt är i alla fall att årsinkomster på en miljon eller mer blir allt vanligare och där är inte jag kan jag tala om.


Idag blir jag nog inne och tar det lite lugnt,,läser och pysslar ringer lite telefonsamtal för att ikväll gå på min meditation...längtar,,,det är så skönt.



Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är.

Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn…

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där.

Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.


Ha nu en fortsatt trevlig dag denna torsdag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.


 






Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards