Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Ulla - 6 februari 2013 20:45



Godhet


När en människa talar eller handlar med god avsikt, då följer henne lyckan likt en skugga som aldrig lämnar henne. Goda människor lyser ur fjärran likt snötäckta berg; onda människor uppslukas av mörkret likt pilen som avskjutes i natten.

— Buddha



Låt dig inte besegras av det onda, utan besegra det onda med det goda.

— Romarbrevet 12:21, NT

Av Ulla - 6 februari 2013 13:25


  

Onsdag 6 februari


Namnsdag Doris Dorotea


Nationaldag Nya Zeeland

 


Snön lyser upp i mörkret Och vi får något att prata om…Ja det har snöat igen,,,,hej hej vinter,,,,och HEJ på er bloggarvänner,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,denna dag har det städats på morgonen också har vi tvättstugan. Men vi har även hunnit med en promenad till affären och handlat lite frukt. Kroppastollen känns kan jag tala om,,,,farbror fibbe har varit lugn länge men nu börjar han jäklas,,,,vaknade dessutom i natt med migrän men lyckades stoppa den,,,,,

Nu skall jag göra pannbiff till middag men först får det bli en kopp kaffe och kesomacka,,,,,

Hoppas du har en bra dag !


  

Motgång är en del av livet. Den kan inte kontrolleras. Vad vi kan kontrollera är hur vi reagerar på den.


Buddha


 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards