Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Ulla - 5 februari 2013 19:17

 

 

 

 

To keep the body in good health is a duty... otherwise we shall not be able to keep our mind strong and clear.

- Buddha



If you're happy, if you're feeling good, then nothing else matters.

- Robin Wright Penn


Man needs difficulties; they are necessary for health.

- Carl Jung



The way you think, the way you behave, the way you eat, can influence your life by 30 to 50 years.

- Deepak Chopra

Av Ulla - 5 februari 2013 19:10

 

 

Kronprinsessan Victoria stiger mer och mer i min aktning och tydligen för många andra också !

Hon var på gaygalan igår och delade ut pris!

En viktigt markering om var hon står.

Jag undrar hur många kungahus som har en kronprinsessa av den kalibern!

Det är en historisk händelse och det sänder signaler till hela världen om hur viktigt det är att stå upp för en sak!


Grattis Sverige till världens bästa kronprinsessa!

Av Ulla - 5 februari 2013 13:43

Tisdag 5 februari


Namnsdag Agata Agda


  Hej denna dag !


Ibland är det bara så att energin fylls på och aktiviteterna ökar.

Kanske hjälpte det att köpa lite nytt som piggade upp?!

Idag har jag hunnit/orkat med en massa känns det som.

Strukit blusar, bytt i sängar, bakat,,ringt en del samtal,,,och varit på sjukgymnastik efter det så har jag varit på stan och shoppat och druckit kaffe latte på café.... *klapp på axeln* duktiga jag...

Maken har haft en skön stund i hemmet tror jag,,,,


Apropå.....TRISS ”Nu med fler vinster”,,,så jag tänkte att får nog köpa ett par innan jag slog mig ner på cafét,,

Förra veckan köpte jag en lott och vann 60 kronor på den.

Idag köpte jag två lotter men vann inte på någon av dem.

Kan det verkligen stämma och var finns logiken? Eller är det läge att reklamera…



Ambitioner har väl alla som vill att dagen man just nu befinner sig i ska fortsätta?

För har man inga ambitioner så har man väl gett upp, eller?

Så min ambition är att leva livet och uppskatta det.

Jag skall leva livet fullt ut och uppskatta den förmån som jag fått givet till mig.

Nämligen möjligheten att leva och få upptäcka en ny dag varje morgon när jag vaknar.

Trots sjukdom.

Så.

Detta är mina ambitioner, att uppskatta och ta tillvara på det jag fått.

Livet.


Vad har du hittat på denna dag ?


Jag är i alla fall nöjd med min dag och den är inte slut än.


Livet pågår,,,,,,


Hoppas du fångar dagen och dess guldkorn.


Må gott alla,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,   



,,,,man måste verkligen inte stå ut med alla människor på den här jorden……………det räcker att man älskar dom.


(Ur Halleluja liksom. Bob Hansson

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards