Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Ulla - 4 februari 2013 22:00


  


Har täcket blivit mindre Har täcket blivit mindre eller har vi glidit ifrån varandra Får jag sova längst in för en gångs skull nu när jag inte ska upp imorgon bitti


(Daniel Boyacioglu)

Av Ulla - 4 februari 2013 19:16

 


Är allt bra?


Den frågan får man dagligen av folk som ringer eller möter ure och man svarar spontant att det är det. Visst jag mår bra...gör jag verkligen det......

En fråga som man kanske själv frågar utan att vilja ha ett ärligt svar.

Men idag fick jag den frågan av en person som la mer tyngd bakom just ordet bra, och verkligen var intresserad av mig, och om hur jag mår.

Där och då berättade jag saker som inga, förutom de i min familj vet om fast inte alla i familjen jo min man och son.

Undrar dock ibland,,förstår min man !!!??Hur jag egentligen mår.

Jag fick ur mig massor med saker som jag inte trott att jag skulle kunna säga till en annan människa.

För att jag inte trott att de skulle förstå…

Att sitta med en person som man kanske inte trodde skulle vara den där perfekta lyssnaren.

En lyssnare som verkligen lyssnar, och vill ta in och förstå det jag säger.

Eller i alla fall ha viljan att förstå…

Så skönt !!

Att få svara ärligt på frågan, ”Är allt bra?”… var för mig väldigt befriande…


Kommer sova gott inatt…tror jag.


En fin vän som inte funnits så länge.....men kommer att alltid finnas för mig,,,,

Av Ulla - 4 februari 2013 08:54

  Goddagens !


Måndag 4 februari


Namnsdag: Anselm, Ansgar

 

Nationaldag: Sri Lanka


   



Dagen har börjat,,,,,Meditation


Meditation är nyckeln till att finna inre frid och balans.

Det hjälper dig att:

• Få kroppen att slappna av

• Tankarna att stillna ( mental avspänning )

• Ta bort stress och oro ( utbrändhet )

• Förbättra välbefinnandet ( hälsa )

• Göra tankarna mer klara och kreativa

• Öppna dig för nya tankar

• Försätta dig i kontakt med dina djupare känslor

• Skingra nedstämdhet och förvirring

• Öka din förmåga att njuta av sinnliga aktiviteter

• Andlig utveckling ( kontakt med den andra sidan, dock inte alla klarar detta)

• Skänker dig frid skönhet och visdom

• Få näring och motion för själen

• Lära känna din kropp

• Finna Ditt Inre

• Finna Din Inre kraftkälla

• Finna Ditt Inre ljus

• Finna Ditt Inre lugn

Dåtiden finns i dina tankar, nutiden upplever du i kroppen och framtiden ser du genom din själ...

Prova att meditera,,,,läs på nätet,,,lyssna på cdskivor,,,,det finns mycket att läsa och lyssna på,,kanske gå en kurs...vilket jag gjort,flera gånger,,,det finns många olika...just nu går jag på djupmeditation i en kyrka,,,stilla,tystnad, vacker gitarrmusik,,,,rofyllt,,,,


Det är måndag, ny vecka att ta itu med och vi har ätit grötfrukost och sedan gick maken till sjukgymnasten och jag mediterade, läste tidningen kollade nyheter på tv,,,,,,snart blir det kaffe och macka när han kommer hem sedan bär det  av ut och handla lite,,,grönsakerna är slut likaså frukten och mjölken,,,,,,,,,,ja det behövs lite av varje...

Klumpiga,,,,,,,,, JAG,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Jag skulle göra mig till och binda upp stänglarna i en av mina orkideér. Det skulle jag ha låtit bli. Naturligtvis bröt jag av en av stänglarna som hade massor av knoppar. Nu står dom vackert i en vas,,,,, undrar just om det går bra ?

Helgen har varit bra och lugn.


Nu skall kaffet sättas på och snart så kommer min käre make hem igen.


Det har snöat en aning i natt men nu regnar det och det är 2  plusgrader. Inget kul väder alls.

Men ut måste man.


Hälsan hänger med,,,farbror Fibbe är dock ganska snäll och det är jag glad över.

Lurar dock en huvudvärk i bakgrunden och har försökt stoppa den med lite piller.

Sömnen har varit skaplig men har en hiskelig hosta på morgonen undrar just om det kan vara det att jag har problem med lungorna,,,,


Denna dagen blir då handling, träning och promenad och en del telefonsamtal att ringa.



 Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är.

Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn…

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där.

Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt.

Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris.


 


 



Ha en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards