Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Ulla - 3 februari 2013 23:00

Tyst nu


Tyst nu, du

Jag vet Allt om ensamhet

Gråt ut, till slut, för jag vet

Tyst nu Håll mig hårt

Glöm det som var svårt.

Du har kvar, mig hos dig

Människor är så grymma

Dom sårar om dom kan

Men du och jag ska rymma, till värmen hos varandra

När andra gjort dig illa ska jag kyssa dig till tröst

Du får somna stilla, med kinden mot mitt bröst

Tyst nu.

Det är okej

Jag är här hos dig

Sov nu, jag vakar Det är okej.


(Jonas Gardell)


 



Av Ulla - 3 februari 2013 22:15

 

Av Ulla - 3 februari 2013 15:49

 

Puh

Av Ulla - 3 februari 2013 15:43

 

Av Ulla - 3 februari 2013 12:39



Då man hälsar på er med en hälsning, så hälsa tillbaka med en ännu vackrare, eller besvara den!


— Muhammad

Av Ulla - 3 februari 2013 12:37



Rättvisa


Människans ljus är rättvisa, utsläck det inte med förtryckets och tyranniets motvindar. Syftet med rättvisa är att skapa enighet bland människorna.

— Bahá’u’lláh


Gud älskar dem som dömer rättvist.

— Muhammad


Om en invandrare slår sig ner i ert land skall ni inte förtrycka honom. Invandraren som bor hos er skall ni behandla som en infödd.

— 3 Mos.19:33-34, GT

Av Ulla - 3 februari 2013 12:35



Kunskap


Sök kunskap från vaggan till graven. Sök kunskap vid Kinas gränser om så är nödvändigt.

— Muhammad


Kunskap är som vingar för människans liv och en stege för hennes uppstigande.

— Abdu’l-Bahá

Av Ulla - 3 februari 2013 12:31



Ansvar



Må vi vara sådana att vi förbättrar livet i framtiden. Den som stärker det goda, var han än finner det, uträttar ett verkligt arbete på jorden.

— Zoroaster


O, ni rika på jorden! De fattiga ibland er har Jag anförtrott åt er – beskydda vad som blivit er anförtrott och inrikta er inte blott på egen bekvämlighet.

— Bahá’u’lláh


Allt gör intryck på tillvaron och resulterar i skeendets kurs genom tiderna.

— Abdu’l-Bahá


Aldrig går effekten av en handling förlorad.

— Buddha

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards