Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Ulla - 2 februari 2013 11:11

 




Lördag 2 februari


God Förmiddag alla !


HejIbland händer saker som gör att man ser ut som en fågelunge… dvs stirrögd med vitt gapande mun. Man blir bara sååå förvånad. Igår när vi skulle ut o kika på dammsugare kom vi bara ut på gatan,,,,VA ? Vem ? Där står en man och en kvinna……………och skrattar…..våra vänner från Värmland var nere och skulle överraska oss….och det gjorde dom verkligen….dom hade koll på bilen så,,,,,upp igen och fixade fika,,,,,sedan lunch/middag,,,och sedan åkte dom hem. Så himla kul.

Sedan kom sonen och tillbringade några timmar med oss. Ja så var den dagen slut…..med soffhäng och tv och läsning,,,, 


Denna dag så mår jag riktigt bra,,,,,fibrovärken är där och allt annat,,,men det känns okej vill jag bara säga...så jag skall inte klaga denna dag på min krämpor,,,tids nog gör jag det ändå,,,,


Tankarna far lite hit o dit denna krispiga vintermorgon, solen lyser över ett snöfattigt Göteborg och kaffet är precis nybryggt! Kan dagen börja bättre,,,en lugn morgon med en god frukost.

Vad händer då denna dag……………ja vi strosar omkring i joggingoveraller,,,,,vi joggar inne som sagt. Nä vi skall allt ta oss ut i det fina vädret….promenera runt lite i våra omgivningar och titta på husbygget dit vi kanske skall flytta.


Det kommer att bli en bra dag.


Ikväll blir det Melodifestival och man kan reta upp sig igen….undrar vad det blir för spektakel... 


   


Inse på djupet att det innevarande ögonblicket är allt du har. Gör nuet till huvudfokus i ditt liv.

~ Eckhart Tolle


   

Dagens Ros !  (även denna dag vill jag ge en,,,)


Vill jag ge till dig, min vän, som tittar in hos mig idag. Därför att jag bara känner för det. Du är säkert värd den med råge. Förresten så ger jag en till mig själv oxå.


Ur boken ”kvinnligt” Päronrumpa, gäddhäng, trippelhaka, svanhals- Rådjursögon, ankstjärt, råttsvansar, pianofingrar. Potatisnäsa, skatblick, taxben, åsneöron, fiolkropp.



  


”När du vandrar runt en dunge lärkträd för att Spåra Någonting, se då till att det inte är dina egna fotspår du följer efter.”

(Nalle Puhs Lilla instruktionsbok)



Det finns en unik förpackning för varje själ. Var glad för din. Du är din moders spegel, och hon återupplever dig i sin egen blomnings ljuvliga april.

( William Shakespeare)




Lev livet ! Medan det pågår….. och ge er ut i det vackra vädret,,,men det är klart alla har väl inte soligt väder idag eller vad har du för väder ?


Fånga dagen !


 


 


 



   



 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


Jag fortsätter att leva på hoppet...    

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards