Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Ulla - 1 februari 2013 16:00

” Var så stark så att ingenting kan störa din inre frid Tala om hälsa, lycka och framgång med alla du möter Få alla dina vänner att känna att det är någonting speciellt med dem Se på allting från den ljusa sidan Tänk bara på det bästa, arbeta bara för det bästa och förvänta dig bara att det bästa ska hända Var lika entusiastisk över andras framgångar som du är över dina egna Glöm dina misslyckanden i det förflutna och se fram emot dina kommande framgångar Ge alla du möter ett leende Ägna så mycket tid åt din egen utveckling så att du inte får tid över med att kritisera andra. Håll dig för god för bekymmer och för fin för ilska”

 

 

– CHRISTIAN D. LARSEN -

Av Ulla - 1 februari 2013 13:51


 

 

 

Dagens Ros !

 

 

Vill jag ge till dig, min vän, som tittar in hos mig idag.

Därför att jag bara känner för det.

Du är säkert värd den med råge.

Förresten så ger jag en till mig själv oxå.

 

 

Ur boken ”kvinnligt” Päronrumpa, gäddhäng, trippelhaka, svanhals- Rådjursögon, ankstjärt, råttsvansar, pianofingrar. Potatisnäsa, skatblick, taxben, åsneöron, fiolkropp.

Av Ulla - 1 februari 2013 10:50

 

 

 

Hej alla............ny månad....

 

Fredag 1 februari

 

Namnsdag Max Maximilian

 

Några nyheter,,,,,ta exempelvis det här med datorer,,,, Jag vill också ha…..…. en dator som ringer hem om den blir stulen. Det låter nästan som en saga, men när åtta datorer stals från universitet i Lund spårade datasystemet själv upp dom. En inbyggd kamera visade dessutom vem som satt vid datorerna när dom var online. Det kallar jag smart! Det skulle inte vara dumt om alla datorer levererades med liknande system.

 

 David Beckham och Zlatan ….…ska spela i samma klubb, PSG. Jag trodde att Beckham var i det närmaste pensionerad vid det här laget. Han är ”bara” 37 år och ingen ungdom i fotbollens absoluta elitnivå. Det ska bli roligt att följa dom båda herrarna och se vem som drar det längsta strået. Jag undrar om inte Zlatan håller en jämnare högstanivå än den ”gamle” engelsmannen. Paris, modets huvudstad, blir väl jättebra för Victoria Beckham. Där kan hon känna sig som fisken i vattnet!


Men vem bryr sig egentligen,,,,,

 

 

 

Jaha fredag igen och helg,,,tiden går.

 

 

Januari slut...

 

Dagen började som vanligt,,,,,frukost mediciner och allt annat.

Städat badrummet,,,,,,,,,,,,,,,,,och pysslat lite här och där.

 

Mammasamtalet blev en undring kring livet,,,,,mamma pratade bandy ???? när jag var liten så tvingade mamma och pappa mig att gå på bandy i Lidköping för att titta på lillebror,,,,ja ja,,,sen så var det funderingar över hennes läkare,,,,ja ibland blir det konstiga samtal men allt verkade vara som vanligt,,,,fel på vädret,,,,mjölken slut,,,,lilla mamma,,,,,,

 

Vad skall jag göra mer idag,,,???

Mannen sitter med reklam,,,,,,vi har funderingar på ny snabeldragare,,,,den vi har börjar bli lite trött.

Kanske vi skall åka ut och kika på en sådan,,,!!!

 

Vädret är idag mulet och lite kyligt 1 minusgrad.

 

Igår kväll var jag på min Meditation i kyrkan helt underbart,,,,igår blev det 21 personer och flera män vara med.....

 

Nä nu er det usom jag skall ta min bloggpromenad senare,,,,gubben vill ut...

 

Kram och ha en bra dag ,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards