Alla inlägg den 31 januari 2013

Ord

Av Ulla - 31 januari 2013 18:00

"Empati och ickevåld hjälper oss att förstå fiendens synpunkter och höra hans frågor. Lära känna hans värderingar av oss själva. Ty ur hans synvinkel kan vi faktiskt se vårt eget tillstånds svagheter. Är vi mogna för det kan vi lära och växa och ha behållning av kunskapen hos de bröder som kallas våra motståndare."


av M L King Alberta 1963

Av Ulla - 31 januari 2013 16:36




Vad får du om du gifter dig med en vacker smart kvinna som har både pms och gps?


En elak kärring som kan hitta dig överallt!

Av Ulla - 31 januari 2013 16:32




IBLAND när du har ont... ser ingen att du har ont...

IBLAND när du är bekymrad...ser ingen dina bekymmer...

IBLAND när du är lycklig... ser ingen att du ler...

Men SLÄPP EN FIS bara EN gång... Och alla vet det!!

Av Ulla - 31 januari 2013 14:26

Oskar kom hem sent en kväll och tog sin Elsa på bar gärning tillsammans meden man på den äkta sängen.

Så han rusade fram till byrån, slet fram en pistol och siktade på inkräktaren.

-Stopp! skrek Elsa, skjut inte!

Vem tror du det var som betalade våra försäkringar sist och stod för restskatten? 

Vem tror du betalade handpenningen på färg-TV:n och på nya bilen?

Vem tror du det var som sågtill att du fick löneförhöjning?

-Du menar inte att det var han där? sa Oskar och sänkte pistolen.

-Jo, nickade Elsa.-För jösse namn! skrek Oskar, täck över honom så att han inte blir förkyld.

Av Ulla - 31 januari 2013 11:41


 



Torsdag 31 januari


Namnsdag Ivar Joar


Nationaldag Nauru


   

 

Dagens citat


"Har du vänner, betrakta dig då som rik."


källa: Menandros


  


Hej denna Torsdag !


Nu är denna vintermånad slut och idag så blåser det och solen strålar.....storm på väg eller inte,,,men i Skåne blåser det rejält.


Igår hade jag en datafri dag,,,,,,,men en mycket bra dag,,,,vi var hos goda vänner på lunch och hade trevligt några timmar. Dom är hemma precis som vi,,,,,,


Idag har vi varit på marknad på vårt torg sedan for vi till Willys och handlade.


Nu skall jag göra en bloggpromenad.....och ikväll blir det min meditationsstund,,,,och stilla musik,,,,,lugn och ro,,,,


Ha en bra dag...  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards