Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Töarmåndag,,,,o lite bladder,,,

Av Ulla - 28 januari 2013 10:22

  

Snö i skogen.

Snö på gatan.

Snö på balkongen.

Vitt! Vitt!

Nej nej,,,,,,,snön som kom igår är nästan borta idag nu stundar plusgrader och det töar,,,dripp dropp dripp dropp...


Måndag 28 januari


Namnsdag Karl Karla


Hej och Goddag denna dag,,,,,,


Dagen börjar med lite kloka ord…….


Accepterar du att jag är den jag är så slipper du bli upprörd, när du upptäcker att jag inte är den du tycker jag borde vara och besparar dig alla de besvikelser. Som beror på dina egna orealistiska förväntningar

(Martin Wentzel)

  

Var uppriktig

Var uppriktig, för det finns några som tror på dig.

Var stark, för det finns ännu så mycket att nå.

Var modig, för det finns så mycket att våga.

Var en vän, för vänskap kommer alltid tillbaka.

Var generös och glöm det som du gav.

Var ödmjuk, för vi har alla våra svagheter.

Våga titta upp och skratta, älska och inspirera andra.

-Okänd författare-


  

Var få människor som såg att mina ögon var sorgsna ty jag skrattade Du märkte det och du frågade ofta varför.

Då skrattade jag – återigen, och kanhända jag sa att allas ögon kan väl inte vara så glada som dina.

Men jag lyckades aldrig narra dej och jag såg du förstod eller anade att vi inte skulle vara tillsammans – tillnärmelsevis så där länge som visorna och vi själva ordat om.

Nils Ferlin

  

Du skall till sist med ödmjukhet förstå en sanning, som är prövande att nå, och som du kanske tvivlar på ännu:

Ditt liv är mycket starkare än du.

Anna Greta Wide

  

Vi kan inte uträtta stora saker - bara små saker med stor kärlek.

Moder Teresa

  

Dammtussar kommer av sig själva. Allt annat måste man anstränga sig för.

Anni Kjeldgaard

  

Det bästa framgången kan föra med sig är vetenskapen om att framgång inte är något att stå efter.

Liv Ullman

  

"Ty efteråt skall du förstå att just vid soluppgången är natten särskilt kall men så begynner fågelsången"

Harry Blomberg

  

"Utan tvivel är man inte riktigt klok."

källa: Tage Danielsson

  


Så var det sista det sista veckan i januari,,,,,en ny måndag och en helt ny vecka.

Idag har det varit en helt vanlig morgon,,,,,,dusch, frukost, tv, tidningsläsning,,,,,oxå kaffe,,,

Njuter av att sova tills jag vaknar, äta frukost, läsa morgontidning till jag ledsnar och sen göra dagen till den bästa.....efter väder och vind kanske är bäst att tillägga...sjukersättning på heltid gör att jag kan bestämma över min dag själv,,,,inga måsten,,,,men jag hade gärna varit frisk och arbetat,,,,men är tacksam att det är som det är trots allt.

På agendan denna dag står det sjukhusbesök...men inte för mig själv,,,utan skall hälsa på en nätvän som ligger på sjukhus i Göteborg...hon ligger med cellgifter,,,,inget kul men så är livet,,,vi stöttar varandra via nätet och ibland träffas vi....så nu skall jag hälsa på henne och förhoppningsvis så är det hennes sista cellgiftsbehandling. Hon är så tapper.

 

Hatar denna cancer som drabbar oss alla.

 

Mammasamtalet avklarat,,,,idag var det fel på det mesta,,,ja ja.


Nu skall jag ,,,,ja vaddå,,,,,,,,,,,,,fixa till mig kanske.....och se vad dagen har för möjligheter,,,,



   


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards