Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Ulla - 25 januari 2013 18:00


 


Glädjen är en fjäril


Som fladdrar lågt över marken,

Men sorgen är en fågel Med stora, starka, svarta vingar,

Den bära en högt över livet,

Som flyter nere i solljus och grönska. S

orgens fågel flyger högt,

Dit där smärtans änglar hålla vakt

Över dödens läger.


Edith Södergran

Av Ulla - 25 januari 2013 17:22

 

 

När det rinner tilll



 Det är inte lätt att sitta på en buss med sin käresta och inte kunna vänta tills man kommer hem. Ett par orkade inte vänta och satte igång en kärleksakt inför övriga passagerare och chaufför….. Polisen kom och avbröt akten och paret fick ta en taxi hem och fortsätta där…. Undrar om taxichauffören fick en gratisföreställning eller var paret lite nerkylda av all uppståndelse ? Föreställningen uppskattades inte av folk i närheten, men jag hade nog bara tyckt det var lite pinsamt och försökt att inte titta alltför mycket om jag hade suttit på den bussen… Tänk det som för alla människor är en drift och kan vara så fint, blir något fult i omvärldens ögon om det hanteras på fel sätt!

Av Ulla - 25 januari 2013 17:20

Av Ulla - 25 januari 2013 15:00

  

Lyckan är som en parfym.

Man kan inte hälla den på andra utan att ett par droppar faller på en själv.


William Shakespeare

Av Ulla - 25 januari 2013 10:15




 





 

Vinterskimmer.....

det finns ett människohjärtats hopp av rent uppsåt och så barmhärtigheten.

Den kom inte av ingenting.

Allt detta kallar jag skönskriften i snön.

Den handlar om rena sinnelag.

Om redbara ögon i snötystnad en frid som är namnlös.


Ur dikten Vinter i samlingen Dikter om ljus och mörker av Harry Martinsson


Naturens glittriga girlanger mycket vackrare än julkramset!


Harry Martinsson var inte så dum han!

Han såg skönheten i det enkla, icke tillgjorda!



Hallå hej,,,,,  


,,,,det är den 25 januari och namnsdag har Paul och Pål ...


Ja fredag och nya möjligheter så är det väl varje dag men jag känner mig en gnutta bättre, dock inte helt ok men visst Rom byggdes inte på en dag heller....den hemskaste fibrovärken är bättre,,,,allt det andra som finns i kroppastollen känns okej denna dag.


Solen skiner inte men livsandarna vaknar i alla fall till denna kyliga dag,,,,-12 grader,,,,


Frukost intagen och sitter kaffekoppen här bredvid….. KAFFE GÖR DIG GLAD – Ny vetenskaplig studie............... Somliga menar att man borde skära ner på kaffekonsumtionen. Jag begriper inte varför? Det finns många anledningar att dricka kaffe. Det smakar gudomligt gott och man blir inte tjock av det , vilket är en högst ovanlig kombination. För ett tag sedan  kom nya forskarrön om att kaffe är bra mot depression. Ge mig en påtår, tack!



Igårkväll började jag på djupmeditation,,,skönt, lugnt och stilla,,denna stillhet är fantastisk och det var i kyrkan nära mig,,, det kommer att vara varje torsdagskväll,,,,,och var tredje vecka skall jag gå på Sinnesrobön i kyrkan,,,,


Denna dagen blir lugn,,,,,,, hmmm....tror jag....ja vi har inga planer denna dag ,,,,en promenad får det bli ,,,,,oxå skall jag träna på gåbandet,,,,,,ringa några samtal,,,,


  Kanske skulle baka en kaka,,,????


Har precis tagit fram dagens lunch/middag,,,köttbullar,,,,


Ikväll skall vi titta På spåret och bara vara,,,,lite gott att äta,,,,,kroppen har sagt ifrån att jag skall ta det lugnt ett tag,,,jag har jagat upp mig rejält den sista tiden,,,,,ja jag är som jag är,,,,


 


 

 


Jag fortsätter att leva på HOPPET som vanligt,,,,,  



Glöm inte att fånga dagen,,,,,,,,,


   

 

Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra.

Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är.

Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn…

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där.

Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

    

Hoppas du kikar in o lämnar ett spår efter dig,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards