Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Onsdag,,,,

Av Ulla - 23 januari 2013 08:24



Hej svejs !


Onsdag 23 januari


Namnsdag Frej Freja


Dagen började precis som vanligt,,,,,,förutom att jag inte druckit kaffe än,,,,maken är på sjukgymnastik så snart blir det kaffe så fort han kommer in genom dörren…..

Tankarna far lite hit o dit denna krispiga vintermorgon,,,,,,undrar om solen kommer idag.

Det är minus 13,7 grader idag,,,,,burr burr,,,,,,

Min dag blir lite sysslor hemma,,,strykning,,,,,och lite annat.

Senare skall jag ta mig ut på en promenad med grannen.


Hade en rolig lunchtid igår med mycket prat och skratt….


Dags för ett par citat igen.

Jag smakar gärna på olika citat – känner efter, låter dem få sjunka in, sakta smälta, lösas upp i mitt inre. Det är lite som att smaka på något riktigt gott och njutbart – som godis. Tänk att ha en hel godispåse med bara kloka citat, det vore nå’t!


"Stanna, är ett förtjusande uttryck i en väns mun." källa: Amos Bronson Alcott

Här kommer några,,,,och jag har många mer,,,,



”When you give others space to be, you find space to be yourself.”


~Lakha Lama

  

”To change the world is not your business. To change yourself is not your duty. To awaken to your true nature, is your opportunity.”


~Mooji

  


"Stanna, är ett förtjusande uttryck i en väns mun."


källa: Amos Bronson Alcott


  


Önskar er alla en bra dag......



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards