Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Ulla - 23 januari 2013 19:30

 


  Gokväll,,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,det har varit en lugn dag,,,,med sol och kyla ute men värme inne.

Det har fixats och donats här hemma.

Vi tog en promenad i kylan jag och grannen,,,,och köpte semlor...sedan gick vi var och en till sig....o jag o gubben åt semla och kaffe.

Sedan fick jag ta en tur på gåbandet,,,,,och innan det mörknade så tog jag och gubben en snabb kort promenad.

En ljuvlig dag.

Hoppas din dag varit bra.


 

 


Imorgon är det en ny dag.....


Hoppas du kikar in och lämnar ett spår efter dig,,,,


   

Av Ulla - 23 januari 2013 17:37

Ur askan i elden

Du ber mig inte sänka blicken Men i mitt öga bor en vulkan

Och den kan bränna hål i bröstet

På den som inte är van Håll undan då jag ber dig

För jag är svart som sot

Jag jagar efter lindring

Jag söker efter bot

Jag gick ur askan in i elden O

ch jag gjorde det med flit

Jag har bränt allting bakom mig

Och kan aldrig mer gå dit

Kanske var det fel Inte var det lätt

Men jag var tvungen att gå

Och jag fann inget annat sätt

Jag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Nu står jag här i lågorna

Så kom inte hit

Du ber mig inte sänka blicken

Men i mitt öga bor en vulkan

Så håll dig undan

För jag tampas med att tämja den fan

Möt mig om du orkar

Jag döljer ingenting

Men vill du inte se min sanning

Vänd då om och spring

Jag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Jag har bränt allting bakom mig

Och kan aldrig mer gå dit

Kanske var det fel Inte var det lätt

Men jag var tvungen att gå O

ch jag fann inget annat sätt

Jag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Nu står jag här i lågorna

Så kom inte hit

Om du visste var jag varit

Då skulle du förstå

Att det är sant som jag sagt dig

Jag var tvungen att gå

Jag visste inte varför

Inte vart och inte hur

Jag följde blott min instinkt

Då jag flydde som ett djur

Du ber mig inte sänka blicken

Men i mitt öga bor en vulkan

Så håll dig undan

För jag tampas med att tämja den fan

Möt mig om du orkar

Jag döljer ingenting

Men vill du inte se min sanning

Vänd då om och spring J

ag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Jag har bränt allting bakom mig

Och kan aldrig mer gå dit

Kanske var det fel

Inte var det lätt

Men jag var tvungen att gå

Och jag fann inget annat sätt J

ag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Nu står jag här i lågorna

Så kom inte hit


Lisa Ekdahl

Av Ulla - 23 januari 2013 08:24



Hej svejs !


Onsdag 23 januari


Namnsdag Frej Freja


Dagen började precis som vanligt,,,,,,förutom att jag inte druckit kaffe än,,,,maken är på sjukgymnastik så snart blir det kaffe så fort han kommer in genom dörren…..

Tankarna far lite hit o dit denna krispiga vintermorgon,,,,,,undrar om solen kommer idag.

Det är minus 13,7 grader idag,,,,,burr burr,,,,,,

Min dag blir lite sysslor hemma,,,strykning,,,,,och lite annat.

Senare skall jag ta mig ut på en promenad med grannen.


Hade en rolig lunchtid igår med mycket prat och skratt….


Dags för ett par citat igen.

Jag smakar gärna på olika citat – känner efter, låter dem få sjunka in, sakta smälta, lösas upp i mitt inre. Det är lite som att smaka på något riktigt gott och njutbart – som godis. Tänk att ha en hel godispåse med bara kloka citat, det vore nå’t!


"Stanna, är ett förtjusande uttryck i en väns mun." källa: Amos Bronson Alcott

Här kommer några,,,,och jag har många mer,,,,



”When you give others space to be, you find space to be yourself.”


~Lakha Lama

  

”To change the world is not your business. To change yourself is not your duty. To awaken to your true nature, is your opportunity.”


~Mooji

  


"Stanna, är ett förtjusande uttryck i en väns mun."


källa: Amos Bronson Alcott


  


Önskar er alla en bra dag......



Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards