Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Ulla - 22 januari 2013 10:00

   

 

Tisdag 22 januari

 

Namnsdag: Viktor, Vincent


 

   

 

 

Hallå och Godmorgon !

 

En god natts sömn.....och en ganska bra dag att vakna till.....

 

...........och solen kanske kommer.... 

 

  Min dag har börjat med meditation......

 

 

 

Meditation ger dig en dag fri från dina tankar som jagar dig.

Meditation ger dig en skön avslappning för din kropp.

Meditation ger dig en närhet till dig och det du vill göra i ditt liv.

Med meditation hinner du lyssna på din tankar och finna dig och din önskan av vad du vill göra i ditt liv.

Meditation kan du göra var du än befinner dig, t ex kan du bara fokusera på en blomma eller ett ljus och låta dina tankar släppa greppet om dig och låta tystnaden bli en del av dig en liten stund.

Det viktigaste med meditation är att få tyst på tankarna, då får du ett lugn och blir mer närvarande i din vardag.

När du får tyst på tankarna sjunker din stress inom dig och du kan vara mer fokuserad på vad du vill göra i ditt liv.

En annan meditation kan vara att du andas med djupare andetag och är i naturen då får du ny luft och energi, lugn, samtidigt som du fyller din kropp med energi.

 

 

Sedan kom frukost, tv och tidningsläsning, lite prat med maken,,,mammasamtalet och dagen har börjat.

 

Jag skall idag träffa två gamla arbetskamrater och äta lunch på stan. Det skall bli roligt....det kommer att bli mycket prat och skratt.

 

 

Lite klokord....

 

"Att förlora en illusion innebär alltid att bli en sanning rikare."

 

Arthur Schnitzler

  

Känslan är den främsta källan till all medvetenhet. Utan känsla kan inte ske någon omvandling av mörker till ljus.

 

Eric Jung

 

  

 

”Att välja lycka är inte att förneka besvärliga känslor. Det är att välja att inte stanna kvar där.”

 

Kay Pollak

 

 

 

 

Ha en bra dag,,,,fånga dagen och dess guldkorn....

 

  

 

 

 


Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards