Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Ulla - 11 januari 2013 11:56

 

 

Hej hej bloggarvänner och alla andra,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 

*Ja se de snöar, ja se de snöar, de var väl roligt Hurra......* men det blåser som attans och det gillar jag inte. En sol lyser också,,,,,vilken dag,,,,snö, sol,,,,blåst,,,,,och några grader kallt....

 

Fredag och allas mysdag,,,,,också kom vintern igen,,,,,det började igår och håller på fortfarande med ett lätt snöfall……

 

Ja...vi har kommit till Fredag den 11 januari redan.

Tiden flyger fram, men det gör inte jag...

 

Dagens namnsdag är....Jan och Jannike

 

Tänk va fibrosmärtorna kan vara olika. Ena dagen känns det som om armen håller på att krossas sönder nästa dag känns det som om nån står och hugger en i knäna med en kniv. Visst är det konstigt? Så många olika sorters smärtor det finns… Tur att det inte finns ännu fler… eller finns det fler? Ju längre man har haft fibrosmärtor, desto fler sorters smärta lär man upptäcka. Underligt.

 

Så kom vintern igen jag som kände våren förra veckan,,,,,

 

Kroppen är inte glad, inte ett dugg! Fibron plågar den hela tiden, inte en paus alls får den.. Tyckte att jag mådde jättebra onsdags,,,,,men tji fick jag.....efter en runda på stan med gubben för shopping och fika,,,ett besök hos frissan och en massa annat …...

 

Så kom då torsdagen och jag höll igång hela dagen igår med allt här hemma städade skåp och lådor, tvättade (med makens hjälp)rensade och städade och var som en piggelin,,,,,,,Pyttsan ,,,,framåt kvällen så däckade jag med en värk som hette duga,,,,huvudvärken från hell,,,,,hela jag försvann in i fibrodimman,,,, Särskilt benen har det jobbigt, men hellre benen än armarna! Benen behövs ”bara” för att gå. Så tänkte jag igår,,,,Nu är armarna orkeslösa..... Armarna behövs om man ska äta, läsa, måla, ja va man nu gör,,,,,sitta o skriva vid datorn,,,,hmmm,,,,,,,,,,,,,, Fast jag fungerar i alla fall, vad för annat val har jag liksom =) Fungerar lite,,,,,,

 

Tänk att man aldrig lär sig att man inte skall överdriva,,,,,jag orkar inte hålla på så här ,,,allt på en gång. Varför lär man sig inte,,,,,,

 

Har idag tagit mig en promenad en kort en med broddar på …………..Men jag misströstar inte , bättre än ingenting alls!

Måste rensa huvudet på tankar!,,,o det gjorde jag,,,,

 

Livet är ju inte alltid en dans på rosor den som påstår något annat ljuger!!

Vi möts då och då av problem, både stora och små som vi måste forsera och ta oss förbi.

 

Men på den korta promenaden rensade jag bort en del.....som satt i huvudet och gnagde,,,,

  

 

Ni ser väl på tv och hör på radio,,,,, 

 

 Är Annie bara otrogen mot väljarna, utan även mot sin man ?

Centerledaren Annie Lööf kom hem till en kritikstorm.

Nu ska hon lyssna och ”förädla” det omstridda förslaget till idéprogram.

Frågan är om det blidkar de mest högljudda kritikerna.

Hon har nog glömt vad hon sa 2006 i radio och på sin blogg att hon var för ”månggifte för den som önskar”.

Hon har nu kört centern i botten.

Men det klart hon har råd med det med sina 150 000 i månaden.....

  

 

Lämna ett lite spår när du kikar in.....TACK,,,,,

 

   

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

Njut av din fredag,,,,Fånga Dagen,,,,,,

 

Varma kramar till er alla !

 

 

 

 

 

Nu skall vi gömma lite damm,,,,,,och dricka kaffe,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards