Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Ulla - 5 januari 2013 12:53



  Hej hej,,,,,här tuffar livet på så att säga.


  God Förmidddag,,


Här sitter jag och njuter av att bara vara,,,,

Har haft mitt morgonsamtal med mamma,,,,,

   

Lördag 5 januari


Trettondagsafton


Namnsdag Hanna Hannele


Vaknade klockan fem i morse. Urk. Tänkte litet i mörkret, på idiotiska ting, förstås. Bort ,,,,bort....somnade om och vaknade av att gubben grejade i köket,,,,det luktade kaffe


Jag bjuder...på lördagsfika idag..himmel jag tycker vi kan sitta här hela eftermkiddagen.. Ja och småprata...jag är en fena på att prata om allt och ingenting..

Vill ni vara med mig ?


Har du märkt att..Jo det blir lite ljusare för varje dag nu..Härligt...


Strålande sol, blå himmel med enstaka molntussar och några plusgrader denna dag.


  Läste,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Kungens apanage vs Säpos Bondfest I dyningarna av medias fokus på att det är hög tid att kungens apanage ska bli offentligt i detalj vill jag bara inflika, för de som inte förstått ännu, att den svenske kungen sedan 1 januari 1975 fråntogs alla de tidigare kungliga grundlagsenliga maktbefogenheterna. Kungen har alltså inte någon formell makt. Därför blir fixeringen på kungens förehavanden en förringning av att det finns verkliga maktpersoner som ser till att det försvinner mängder av skattepengar utan att det når offentlighetens ljus! Ja, ni minns väl förhoppningsvis 2012 med bland annat Säpos Bondfest och Tillväxtverkets vidlyftiga internrepresentation. Vad blev konsekvensen? Regeringen hemligstämplar. Inte direkt att verka i en demokratisk anda,! Nä, det liknar mer korruption utförd av verkliga maktpersoner!

Men strunt i detta vet inte varför jag skulle skriva om det,,,,,hmmmm,,,,,,,,,,,,,,,,


Var inne hela dagen igår men framemot kvällningen eller rättare sagt så följde jag med en granne på Sinnesrokväll med massage i kyrkan,,,,,en helt underbar stund. Byta ett ord eller två gjorde det lätt att gå. Alla människors möte borde vara så(utdrag ur "Människors möte" av Hjalmar Gullberg) Ovanstående tänkvärda ord var temat för en Sinnesrostunden jag var på igårkväll, vilken blev en fin avslutning på en bra dag. Undrar varför jag inte besöker Sinnesrostunderna lite oftare än vad jag gör, för den andlighet och sinnesro jag får med mig hem är så underbar.


Ja så är livet....

Vi har varit ute på en promenad, handlat lite frukt och varit på pappas grav och tänt ett ljus.

Pratat med kompisar som skulle kommit ikväll,,,,men där härjar kräksjukan,,,,,fyyyy,,,dom får inte komma hit,,, 

Om jag inte får fikafrämmande av er,,,så kan vi ta det en annan dag…..


Dagen/Kvällen kommer att tillbringas med tvtittande,,,,,,det är skidor bl.a idag på dagen och ikväll blir det Stjärnor på Slottet…… men det blir en lugn kväll,,,våra vänner får komma en annan dag,,,,,




Hmmm kanske skulle stryka lite,,,,japp det gör jag.



 

Ha nu en fortsatt bra dag denna lördag och Trettondagsafton var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 



 



Ha det gott bloggarvänner,,,,,,,,,,,,,,,


Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards