Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Ulla - 2 januari 2013 09:15

 



Hallå......tjo och tjim....


,,,så var det vardag,,,,,efter en trevlig helg så kommer vardagen igen.


Hoppas att även du haft en bra helg....


Ösregnade hela nyårsafton och blåste....nyårsdagen var strålande sol.....


Efter att våra nyårsgäster åkte fram på kvällskvisten......ringde en granne och ville bjuda på fika.....hmm det blev både macka, öl, kaffe, likör och kaka. En trevlig stund.


Nu så hoppas jag på ett bra år och inte en massa nya kroppsliga saker utan det räcker det som jag har.


Skall se framåt....



Fick jag önska......


och det får man ju...ÖNSKA!


Då önskar jag :


Att cancern försvann

Att farbror Fibbe flyttar ut oftare

Att att,,, få iite mindre problem med kroppen

Att min man får må bra

Att sonen får mår bra

Lite mindre oro

Lite mindre av mina ibland tankar

Lite mindre tårar

Lite mindre sömnlösa nätter

Lite mindre av allt det onda kroppen gör mot mig,,,

Men mycket kärlek och värme

Önska får man eller hur ?


Ja jag önskar ett bra år.....2013


Denna dag,,,,,

lite handling och lätt städning.....


Imorgon får vi en väninna på lunchbesök vi brukar fira lite jul i efterhand....


Ha en bra dag och var rädd om dig.


 


Av Ulla - 2 januari 2013 08:30

När hjärtat fryser kallt


Jag skymtar liv i den översnöade lövhögen med krattan fastfrusen i gräset. skådar värme i den svartvita frostiga hagtornshäcken där istappar tvinnar sig fast i grenverket

– Och ändå är bara vintern nyligt kommen.

Jag anar sol i de snörika, mörka orosmolnen där vinden bjuder kyla över handsklösa händer.

Jag känner hetta runt snötäckta stenen i trädgårdsbersån, där levande livet blev is i sin dvala. – Och ändå är bara vintern nyligt kommen.

Det är gott att tänka varmt när hjärtat fryser kallt.


Göran Hansson


   


Vinternatt 


Gnistrande knarrande skare hård.

Ensam, ensam är nattens rymd över vita vägar.

Mig fyller bister törst till vinterrymden.

Springer du snart ej för foten upp, djupa jordkalla vatten, värld som ibland mig isat, du starka mörker som min stjärna gömmer?

Då skall du hisnande hårt och rent dränka ruttnande lögn som fordom du skonslöst gjorde. Var är du, bittra hav av is och sanning?


Karin Boye

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards