Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Ulla - 1 januari 2013 22:15

 

 

Kloka ord

 

 

Om man inte kan känna frid inom sig, kommer man aldrig att finna det någon annanstans.

 

 

Stämmer bra på mig,,,,,

Av Ulla - 1 januari 2013 16:00



Läste något klokt som var delat på facebook



”När jag vaknar nu på morgonen och sätter fötterna i golvet bredvid sängen så ser jag det inte som självklart. Denna dagen har jag aldrig varit med om tidigare och ingen annan kommer att vara med om den heller. Det är bara jag själv som kan leva mina dagar. Alla dagar lever vi i direktsändning och allt vi upplever kommer vi uppleva i nuet oavsett när det sker Jag har mina dagar och du har dina dagar. Dagen kan jag leva med mig själv eller med andra, men det är fortfarande min dag. Idag är en ny dag för alla som vaknar. Jag är inte rädd för att dö efter livet, jag är rädd för att jag inte lever livet innan döden.

Idag är en ny dag att leva livet, jag har min dag och du har din dag men det är den enda dagen idag. Så lev din dag för allt vad du är värd, för det är du värd…….idag och alla andra dagar”.


av Torkild Sköld


Tänkvärda ord… eller hur...

Av Ulla - 1 januari 2013 13:37




Jaha, då skriver vi ett nytt kapitel i livets stora bok... =)

‎




  ....och nu tar vi nya tag inför det nya året! 




Gott Nytt År !




Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards