Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Kloka Ord och lite annat svammel....

Av Ulla - 10 november 2012 14:30

Citat

 

"Jag försöker ta en dag i taget men ibland blir jag anfallen av flera dagar på en gång."

 

~ Ashley Brillia

 

  

 

 

Citat

 

"Words are tearsthat have been written down. Tears are words that need to be shed. Without them, joy loses all its brilliance and sadness has no end.


 

Ur Aleph av Paulo Coelho

 

Och i svensk översättning:

 

"Ord är tårar som har skrivits ner.

Tårar är ord som behöver fällas. Utan dem förlorar glädjen all sin glans och vemodet har inget slut."

 

   

 

 

Citat

 "Godhet är något så enkelt: att alltid finnas för andra, att

aldrig söka sig själv."

 

~ Dag Hammarskjöld

 

  

 

 

 

Citat

 

"Respektera dig själv. Ge bort din tid, din kraft, dina rikedomar, men inte din själ. När du lever för andra har du förlorat ditt eget liv. När du förlorar dig själv finns det ingenting kvar. Vem respekterar dem som inte respekterar sig själva?"

 

~ Ur Kvinnornas Tao

 

 

 

 

 

In your light I learn how to love, In your beauty, how to make poems. You dance inside my chest, where no one sees you, but sometimes I do, and that sight becomes this art.

 

Rumi

 

 

      

 

 

Hej hej,,,,,,,,,,Här sitter jag efter att städat klädkammaren och fixat och donat lite lätt.

Kollat skidor på tv.

Druckit kaffe ,,,

Pratat med gubben,,,,

 

Snart blir det torskrygg till middag och potatismos....o sen ikväll blir det Så mycket bättre.....

 

Hoppas du njuter av din dag....och får en skön kväll...

 

Kramar o Hej då,,,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Linda

Linda

10 november 2012 16:17

Tack för dina ord inne hos mig :-)
Har precis tittat runt lite här hos dig; vilken fin blogg du har och så fint du skriver. Jag återkommer :-)
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

Ulla

11 november 2012 10:39

♥ Tack själv för titten och dina rader hos mig...alltid roligt att hitta nya bloggar att läsa...

 
Kaisa

Kaisa

10 november 2012 20:30

Mycket klokt att läsa, ler....
Tittar också på: så skall det låta 😊

Kvällskram ❤

http://andestyrka.blogspot.com

Ulla

11 november 2012 10:38

 
Jaja

Jaja

10 november 2012 22:47

Kommer in och läser, kommer in och lämnar en kram ♥

http://jajasanglar.blogg.se

Ulla

11 november 2012 10:38

Kram o tack för titten,,,,,♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards